الثالث ج ٢

49.7K 792 151
                                    

#البارت_الثالث ج٢

دنيا : انتي كمان وحشتيني ، انا فعلا كان ممكن اجل السنادي بس قلت اخلص ونعدي السنه .
سمر : بتاثر ، اول ما شفتك افتكرت المرحومه ياسمين ربنا يرحمها .

دنيا : قلبها وقع في رجليها ، المرحومه ياسمين ، ياسمين مين صاحبتنا .
سمر :اه انتي متعرفيش اتقتلت في السجن بس محدش يعرف السبب .
دنيا بدهشه اتقتلت ، شردت قليلا وهي تتذكر تنبيه ورجاء ياسمين لها بان لاتخبر جاسر بوجودها مع بيتها ولا حديثهم سويا وتتذكر ايضا كيف شوهه وجهه ياسمين .

دنيا : بتمتمه وشرود وهي تبتلع ريقها بتوتر ، معقول جاسر اللي قتلها لا لا مش معقول .
سمر : بتقولي حاجه يادنيا .

دنيا : ها ، لا يلا علشان منتاخرش علي المحاضره .

.......
ذهبت معتز بسعاده الي الاسكندريه وصعدت معه ساره .
معتز : بسعاده ، وهو ممسك بيدها وحشتيني ،ثم طبع قبله رقيقه عليها .
ساره : بسعاده ودلع ، كده تعبت نفسك وجيت الطريق ده كله لوحدك .

معتز : بتهكم ، ومين قالك اني كنت لوحدي .
ساره : بضيق سحبت يدها و خبطته علي ايده بخفه ، مين بقي اللي كان معاك .

معتز : ضحك ومسك ايدها مره اخرى ، قلبي اللي كان معايا ومسبنيش ولا لحظه واول م قابلته روحي ردت فيا .
وقبل يدها مره اخرى برومانسيه .
ساره : بكسوف ، قلبك .

معتز : رفع نظره عليها وهو ينظر لعينيها برومانسبه ،تعرفي اني جاي طاير بالعربيه بسرعه علشان اكون معاكي اطول وقت ممكن .
ساره : بخجل وسعاده ، طيب ما انا كمان صاحيه من الفجر وكنت قاعده بفكر فيك ، ومستنيه الوقت يعدي بسرعه علشان اشوفك .

معتز : قربلها وهو ببصلها برومانسيه ، وحشتك لدرجادي .
ساره : بصت علي الارض بكسوف وهزت راسها ، اه .

معتز : مد يده علي ذقنها ورفع وجهها له ، وحشتيني .
ساره : بخجل ودلع ، الطريق يازيزو .

معتز : بهمس وتنهيده ، ماله .
ساره : ابتسمت بدلع ، خلي بالك منه .

معتز : ابتسم وهو يتابع الطريق ببعض النظرات ويقود بسرعه هادئه ، تابعها بنظراته العاشقه وهو يهمس لها ، وحشتي زيزو .
ساره : بتوتر لهمساته وبهروب من حديثه ، علي السرعه الهاديه دي كده مش هنوصل .

معتز : نظر لها برومانسيه وهو يرفع يده ويداعب خصلات شعرها وبانامله في راسها من الخلف وبيده الاخرى يمسك الدلكسيون ، انا خلاص مبقتش قادر علي بعدك ياساره احنا لازم نتجوز .
ساره : بتنهيده وسعاده ، مستعجل .

معتز : قربلها وهو بيداعب انامل يده في شعرها ، لسه مش حاسه بعد دا كله ، ثم نظر لوجهها وتحديدا عينيها .
ساره : وهي تنظر له بحب ، حاسه بس هنعمل ايه .

معتز : نتجوز .
ساره : وبابا .
معتز : مبقتش قادر ، تعالي نتجوز ولما الامور تتحسن ووالدك يتشفي اروح اتقدمله .
ساره : بعدت عنه بحزن ، واخدع بابا تاني ، ثم نظرت لمعتز باستياء دا ممكن يروح فيها .

عشق الجاسر ( مكتمله ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن