الفصل ٢٢

18.1K 594 81
                                    

البارت ٢٢

خرج فارس وعصام بدهشه من انهاء المزاد وعدم تكملته وسط  ذهولهم

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.


خرج فارس وعصام بدهشه من انهاء المزاد وعدم تكملته وسط ذهولهم .
بدر بدهشه وتعجب : مين اللي حول للشركه الرصيد ياعمو .
معتز : مش هتصدق..
خالد بتعجب : هي فزوره هيكون مين .
معتز : نظر لبدر هي حلفتني مقلش لحد غير لبدر .
آدم بضحك : يانهار اسرار حلفتني الموضوع في ريحه ستات بقي
بدر هز راسه بتعجب ثم نظر لاخيه : خالد خد ادم واسبقوني علي الشركه ..
خالد : ايوه بقي ما هو الموضوع طلع حريمي الله يسهلو..
ذهب خالد وادم ليسبقوهم علي الشركه بينما صعد بدر ومعتز وجلسوا في السياره .

معتز : جانيت ، جانيت اللي حولت الرصيد لحساب الشركه واكدت عليا محدش يعرف ولا حتي ياسين .
بدر بصدمه : جانيت !!
معتز هز راسه مؤكدا : للاسف هو يظهر شكوكك كانت مش في محلها .
بدر : ازاي ، دا انا شكوكي كلها كانت فيها ازاي وليه تعمل كده ، جانيت مش معقول انا دماغي مبقتش مستحمله كل ده ، في حاجه غلط لا دا في حاجات كتير غلط ، ازاي تتعامل مع عصام وفارس الصياد والصبح يجيلي خبر ان الفيلا اللي كانت فيها من يومين بتاعت مايكل اخطر رجال المافيا و زعيمهم في الشرق الاوسط ، يعني شكوكي ناحيتها صح ولا غلط ولو هي بتساعدهم وبتبلغهم اسعار الصفقات اللي بدخلها يبقي ليه بتساعدني دلوقتي .
معتز : انا حقيقي مش فاهم موقفها لكن اكيد عندها اسبابها انا طبعا ملمحتلهاش بشكوكك ناحيتها.
بدر : انا لازم افهم انا هروحلها الشركه ..
معتز : براحتك بس ياريت ياسين ميعرفش لاني وعدتها .
بدر : انت مش هتيجي معايا .
معتز : لا انا ورايا كذا حاجه لازم اعملهم الاول ..

هبط معتز من سياره بدر وذهب لسيارته وسار بها حتي وصل الي قصر الحديدي ( قصر خالد الحديدي والد دنيا فهو مغلق منذ سنوات )
دخل معتز بسيارته من بوابه القصر الذي فتحها البواب ، هبط معتز من سيارته ورفع بصره باتجاه باب القصر الداخلي الذي خرج منه جاسر الحديدي ..
ذادت دقات قلب معتز بسعاده وفرحه وهو يجرى شوقا ولهفه لاحتضان صديقه واخوه جاسر فلم يشاهده منذ سنوات ، فبادله جاسر ابتسامه سعاده وهو يتقدم نحو معتز بخطوات كبيرة بشوق وهما يحتضنان بعض بلهفه كبيره و يتبادلان الاحضان .
معتز بفرحه ضربه علي كتفه بقوه : وحشتني كنت خايف اموت ولا يحصلي حاجه قبل ما اشوفك .
جاسر بسعاده حضنه : وحشتني قوي يامعتز غيابك اثر فيا قوي .
معتز بسخريه : غيابي انا برضو تلاقيك مكنتش عايز تيجي لولا اللي حصل للشركه هو اللي جابك ..
جاسر ضحك بسخريه : متكسفنيش بقي يازيزو.
معتز : انت في المالديف في العسل واحنا هنا في القرف والحزن .
جاسر بضحك : اهو قرك دا اللي جابني هنا دلوقتي .
معتز بسخريه : اه مش بقول شكلك مكنتش عايز تيجي .
جاسر : ابدا والله الولاد وانتم كلكم وحشتوني جدا بذات احفادي ، المهم الاخبار ايه حولت الفلوس للشركه .

عشق الجاسر ( مكتمله ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن