التاسع والعشرين ج٢

34.4K 694 60
                                    

#التاسع_والعشرين ج٢ .

معتز :  دخل وغمز لجاسر  بعبث  الخطه ماشيه صح بالمللي ،
ثم جلس بس انا كنت مرعوب عليك وخايف يحصلك حاجه تحت المايه .

جاسر : عدل موضعه علي السرير وجلس وهو يبتسم بحنق ، انا اعتمدت في خطتي ان الكل عارف اني مبعرفش اعوم .

معتز : بتعجب ،  انت لحقت تتعلم السباحة امتا .

جاسر : بسعاده وحب ، لما بدات اقرب من دنيا واحبها وعرفت انها بتحب السباحة وشاطره فيها قررت اني لازم اتعلم وأخذت دورات سباحه وتمرنت على التحكم في نفسي تحت المايه .

معتز : بتهكم ، بس فعلا اللي مكنتش اتوقعه ان منار ترمي نفسها وراك ، انا اخر تخيلاتي وانا واقف براقبكم   انها تنادي علي اي حد ينقذك خصوصا انها مبتعرفش تعوم هي كمان .

جاسر : فعلا ده اللي مكنتش عامل حسابي فيه ،   انا كل تفكيري انها تكون حاضره وقت ما يحصلي الحادثه وتعرف اني فقدت الذاكره ..

معتز : لكن انت اكتشفت انهم اللي ورا اللي حصل لشركه ازاي وخططت لده كله وبسرعه كده .

جاسر : لما قلتلك هاتلي اسماء الشركات اللي دنيا مضت بشرا الأسهم فيها ،  انا كنت هشترى الشركات دي واطورها علشان الاسهم تعلي تاني ومنخسرش الفلوس ، لكن لما دورت وسألت  عرفت ان الشركات دي شركات وهميه تابعه لوائل الصفتي فقلت ملهاش الا سكه واحده وهي سكه منار ،  اللي من خلالها اقدر ارجع الفلوس تاني .
و اول ما شفت الدعوه بتاعت وائل قلت هي دي فرصتي وبدات اخطط للموضوع علشان يظهر طبيعي ،  واستغليت ان منار مشلتش عينها من عليا علشان كده قلتلك اني هقف علي ضهر السفينه ولما منار جت حبيت اظهرلها اني مضايق من اني شفتها ، علشان استفزه ولما ابعد عنها اعمل نفسي اتكعبلت واقع في المايه خصوصا انها عارفه اني مبعرفش اعوم ،  لكن جه موضوع الهلب ده وساعدني اكتر ولما وقعت فكيت نفسي من الهلب وانا تحت المايه وكتمت نفسي .

معتز : وانا كنت متفق مع سباح لابس لبس عادي  علشان اول ما اديله الاشاره يعمل نفسه متطوع ونازل  ينقذك لكن تفجات ان منار نطت وبعدها وائل بعت سباحين ينزلوا البحر ،  فديت اشاره للسباح  انه مينزلش .

جاسر : كويس ان كل حاجه تمت زي ما انا مرتبلها واحسن كمان .

معتز : تفتكر منار بعد ما حاولت تنقذك ومسبتكش لحد ما اطمنت عليك في المستشفي ، وائل هيكون موقفه ايه معاها ، ده وائل جه هنا علشانها وكان عايزها تروح بس هي موافقتش انا سمعتهم .

جاسر : وائل بحب منار والا مكنش دخل نفسه واستغل سفرى علشان يسرقوني وكمان فتحلها الشركه باسمها ، ومنار واخداه علي قد عقله ومش عامله اعتبار لطارق وانه جوزها ، انا اهم حاجه عندي دلوقتي ارجع ال ٥٠٠ مليون اللي خدوهم من الشركه .

عشق الجاسر ( مكتمله ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن