#البارت_السابع
#عشق_الجاسر
امينه : انا هروح الم الاكل من على السفره واقول لجاسر يطلب لنا الحاجات اللي انتي قلتي عليها .
دنيا : بصوت واطي ، انا باقول يا طنط حرام الاكل اللي على سفره ده وانتي تعبتي فيه ، احنا نروح ناكله احسن ، اصل بصراحه بغض النظر عن القرف اللي جاسر بيقوله ، انما طعمه حلو قوي .
امينه : وهي تضحك ، انا هروح اعملي سندوتشين جبنه ،
اصل معدتي مش هتستحمل اكل الشطه ، وياخساره العزومه اللي باظت .
ذهبت دنيا بسرعه الى الاكل واكلت قبل أن يشاهدها جاسر ، ولكنه كان يراقبها وهو يضحك .
اتصل معتز الخولي علي جاسر الحديدي ليبلغه بأمر هام ، فقال له جاسر ان يأتي اليه ، ذهب معتز اليه .
جاسر : تعالى حماتك بتحبك .
معتز : وهي فين بس حماتي يا ما نفسي اروح لبنتها واتلم بقي .
امينه : والله لو عندي بنت لجوزهالك يا معتز .
معتز : ست الحبايب عامله ايه يا ماما امينه ، ازيك يا دنيا
دنيا: الحمد لله يا آبيه معتز .
امينه : ربنا يسعدك يا معتز .
جاسر : لو سمحتي يا ماما تعمللنا فنجانين قهوه ، انا ومعتز هنقعد في المكتب هنتكلم في شغل وذهبو إلى المكتب ، ذهبت أمينة ودنيا الي المطبخ .
دنيا : هو مفيش خدامين هنا يا طنط يساعدوكي .
امينه : لا لكن في واحده بتيجي تساعدني كل يومين وبتنضف الفيلا وتروقها .
دنيا : ومبتجبيش حد يساعدك ليه .
امينه : انا اتعودت اعمل الاكل بأيدي ، وجاسر مبعرفش ياكل غير من ايدي ، حتى كان عايز يجبلي ناس تقعد في الفيلا وتساعدني لكن انا رفضت .
دنيا : ليه طنط .
امينه : يابنتي انتي شيفاني مولده في فيلا يعني ، انا كل حياتي انا اللي بطبخ واغسل واكنس ، خلاص حياتي واتعودت عليها .
في المكتب .
جاسر : في ايه يا معتز قلقتني في التليفون ، ايه اللي حصل .
معتز : مش هتصدق اللي انا شفته النهارده .
جاسر : ماتنطق .
معتز : طارق الرويعي .
جاسر : لا ، دا انت كده هتشلني لحد ما تتكلم .
معتز : ما انا بقول اهو ، شفته النهارده خارج من شركة منار العدلي .
جاسر : بدهشه ، وايه اللي ودا طارق لمنار .
معتز : ماهو دا اللي جابني ليك جري قلت لازم تعرف .
أنت تقرأ
عشق الجاسر ( مكتمله )
Romance#وصف نختار بقلوبنا مايمليه علينا مشاعرنا عندما يقابلنا الحب فيقودنا لتكلمه الطريق . فيصادفنا القدر ويقف عقبه تجاه طريقنا ، لنبتعد عن الحب ونقابل العشق انه عشق الجاسر ..... جاسر الحديدي بطل قصتنا يبلغ من العمر خمسه وثلاثون عاما حاد الملامح طويل القام...