البارت ١٦

28.9K 797 219
                                    

البارت ١٦
بااارت كبير جدااا اعملوا لاااف للبارت بقي.

شريف: علشان احنا مش بينا كده انا بترجاك توافق علي جواز ياسين بجانيت ، جانيت ملهاش ذنب انها تربيه الغول جانيت بنتي انا ياجاسر.
معتز نظر ليوسف باحراج.
يوسف : طيب نقوم انا ومعتز .
جاسر بحنق : لا استنوا .. انا مش فاهم انت ازاي تقول كده ياشريف ، انا فعلا مش موافق علي جواز جانيت من ياسين بس مش علشان انها تربية الغول زي ما بتقول ، انا رافض علشان ابني مدافعش عن حبه للبنت اللي بيحبها سواء جانيت او غيرها واستسلم لرايي لا قاوم ولا حارب ولا اعترض….. جانيت تشرف اي عيلة تدخلها كفاية انها شايلة اسمك جانيت شريف المصرى، وانا اتمناها لياسين لكن  في اليوم اللي اتاكد فيه ان ياسين عايز جانيت بجد مش مجرد بنت عجبته ويقضي معاها يومين علشان مستعصيه عليه.. انت عارف ياسين بتاع بنات ويوم ما بتستعصي عليه بنت بيرسم عليها الخطوبة بس جانيت موقعتش له بسهولة علشان كده طلب يخطبها وانا مش عايز اخسرك بسبب عيل.
شريف : يعني انت موافق.
جاسر : موافق لكن في اليوم اللي اتاكد فيه ان ابني يشرف ويستاهل جانيت وبيحبها بجد وهيقدر يحافظ عليها ..
معتز : هو فعلا ياسين حلنجي وبتاع بنات. .
جاسر قاطعه: انت عارفه ياشريف يمكن اكتر مني لانه تقريبا تربيتك وماشي علي نهجك..
ثم اقترب منه ورتب علي كتفه بابتسامه، اليوم اللي اتاكد فيه ان ياسين بيحب جانيت ويقدر يحافظ عليها وعلي حبه ليها انا اللي هاجي بنفسي واطلبها منك..
يوسف : انا رايي من راي جاسر الواد ياسين ده لاعبي واللي هيجيله بالساهل هيروح بالساهل.
جاسر : انا مستحيل اخلي اي حاجة تفرقنا ياشريف وعمرى ما اخسرك بسبب عيل ، انا اقدر اوافق بسهولة علي خطوبته لجانيت لكن زي ماقال يوسف اللي هيجي بالساهل هيسيبه بالساهل لازم ياسين يتعب ويذلل علشان اوافق علي خطوبته من بنتك..

قاطعهم صوت دنيا : اااااااابني الحقني ياجاااااااااسر الحقووووووووني ..
ذهب الجميع الي اعلي وجدوا ياسين ملقي علي الارض وبجواره دنيا تصرخ.
جاسر بلهفه : في ايه ياسين ماله.
دنيا بدموع : دخلت عليه لقيته واقع علي الارض وشريط الحبوب الفاضي ده في ايده
بصدمه ودهشه للجميع حمله يوسف وشريف ومعتز وباقي الشباب وذهبوا بسرعه الي اكبر مستشفيات القاهرة وبعد الكشف المبدئي دخل ياسين العمليات.
الدكتور وبيده شريط الحبوب الفاضي : محاوله انتح"*ار.
جاسر بصدمه : ايه انتح**ار.
الدكتور : الحمدلله لحقناه  هنعمله غسيل معدة. وتركه وذهب.
سمر وساره ونهي حاولوا تهدئته دنيا ، بعد نصف ساعه من التوتر والدموع وانهيار دنيا وباقي الشباب وحيره جاسرفي محاوله انتح**ار ياسين ، خرج الطبيب وطمانهم علي حاله ياسين الذي دخل غرفه العناية ، دخلت خلفه مسرعه دنيا وجاسر والباقي ..
دنيا بدموع : ياحبيبي يا ياسين انت كويس حاسس بايه طمني ياقلب امك.
ياسين بتعب : بخير اطمني.
جاسر بازدراء : انت كويس، ياسين هز راسه باحراج مؤكدا..
معتز ويوسف وشريف : الف سلامه يا ياسين.
سيلا لياسين : انت عبيط يالا في حد ينتحر اول يوم رمضان هتقول لربنا ايه لما تقابله..
فهد بتعجب لسيلا : هتفرق يعني اول يوم رمضان من باقي ايام ربنا..
سيلا : طبعا هتفرق.
فهد : في ايه ان شاء الله.
سيلا : اصل في رمضان الشياطين بتبقي محبوسه ، كده لما يقابل ربنا في اول يوم رمضان هيقول مين اللي وزه والشياطين محبوسه.
دنيا قاطعتها : بعد شر دا بدل ماتقولي الف سلامة لاخوكي ..
جانيت بدموع : الف سلامة عليك يا  ياسين.
ياسين نظر لجانيت ثم  لجاسر بحزن.
جاسر : الدكتور بيقول انك كنت عايز تنت**حر فعلا.
باستياء القي ياسين نظرة حزن والم لجانيت.
جاسر بحنق نظر لياسين ثم جانيت : انتح**رت ليه !!

عشق الجاسر ( مكتمله ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن