#الثامن_والعشرين ج٢
بعد الحاله التي ظهرت علي يوسف ولم يعلم اسبابها ارتدي ملابسه للذهاب الا الطبيب ليطمئن علي حالته .
نهي : بتعجب ، انت رايح فين .
يوسف : رايح مشوار ومش هتاخر .
نهي : بتهكم وهي تعدل ياقه يوسف ، في عريس يسيب عروسته لوحدها في شهر العسل .
يوسف : بضيق داخلي ابعد يدها ، ساعه بالكتير واكون هنا .
نهي : وقفت امام المراه تمشط شعرها بدلع ، اكون انا جهزت نفسي علي جيتك ياحبيبي .
ولفت وطبعت قبله علي خده .يوسف : لم يشعر باي مشاعر فاغمض عينيه باستياء وسخريه ، مفيش .. مفيش .
نهي : بضحك مكتوم ، مفيش اي يابيبي .
يوسف : فتح عينيه وبسخريه ، مفيش فايده .. سلام .
وتركها وذهب .نهي : ضحكت بسخريه وهي تتمتم ، وانت لسه شفت حاجه وحيات امي لشربك العذاب كاسات كاسات زي ما شربتها لي يا يوسف يا ابن وفاء ..
وبسخريه أما الحق بقي اجهز العشا واحط خلطه الزيت عليها .ذهب يوسف الي مجدي طبيب وهو صديقه ايضا وبعد الكشف عليه .
مجدي : اطمن يا وحش كله تمام .
يوسف : وهو يعدل ملابسه ، تمام ازاي بس انا مش انا .
مجدي : جلس علي كرسي المكتب ، تلاقي ارهاق او تعب او انبهار ياعريس .
يوسف : بتعجب جلس علي الكرسي ، انبهار .
الطبيب : اه تفاجأت انك اتجوزت مره واحده وبسرعه فده عمل عندك صدمة .
يوسف : اتفجات ايه ، دا انا كنت مقطع السمكه وديلها .
مجدي : بتريقه ، اهو ديلها شكله اتقطع .
يوسف : بقلق ، ايه يامجدي انا حصلي ايه .
مجدي : بضحك ، يعني الحاجات دي بتاثر طبيعي علي اي شخص وكترها ممكن يقلب بنتيجه عكسيه ، لكن اطمن مجرد وقت ويروح لحاله اهم حاجه حاول تخلي اعصابك هاديه .
يوسف : بسخريه ، ما اهي هاديه خالص ..هو في اهدي من كده .
مجدي : بضحك ، ياجو قصدي متستعجلش متضغطيش علي نفسك .
يوسف : وضع يده علي وجهه بسخريه ، انا شكلي بقي وحش قوي قدام نهي .
الطبيب : طيب هكتبلك علي شويه فيتامينات وادويه يظبطوا الدنيا.
يوسف : بسخريه ، باخبتي السودا ياني علي اخر الزمن هاخد مقويات ومنشطات .الطيب : بضحك بسخريه ، عادي ياوحش كلنا بناخد .
★★★★
منار بضيق رمت الكاس علي الارض وكسرته.
جاسر وهو يمشي بخطوات التفت لمكان كسر الكاس بدهشه ، كان هلب اليخت علي حافه اليخت ، وقع الهلب فور اصطدام قدم جاسر به والتف حبل الهلب علي حذاء جاسر ، فوقع الهلب وسحب جاسر في الماء .
أنت تقرأ
عشق الجاسر ( مكتمله )
Romance#وصف نختار بقلوبنا مايمليه علينا مشاعرنا عندما يقابلنا الحب فيقودنا لتكلمه الطريق . فيصادفنا القدر ويقف عقبه تجاه طريقنا ، لنبتعد عن الحب ونقابل العشق انه عشق الجاسر ..... جاسر الحديدي بطل قصتنا يبلغ من العمر خمسه وثلاثون عاما حاد الملامح طويل القام...