『Bölüm 2 - Işınlanmak』

1K 86 57
                                    

♪Lana Del Rey - The Other Women

: ) İyi okumalar

---

Gözlerimin dolduğunu fark ettim o sırada. Andre zor zamanlarımda yanımda olmuştu, başımı yasladığım omuz olmuştu.

Ağlamamı daha fazla bastırmak istemeyerek iki evin arasına, dar bir alana girdim. Sırtımı duvara yaslayarak çöktüm. Tuttuğum gözyaşlarım yanağımdan süzüldü yavaşça. Ayağımla karşı binaya tekme attım oturarak. Ellerimin titremesine bacaklarım da eklenince atak geçireceğimi anladım. Titreyen bacaklarımı sardım kollarımla.

"Ölmeyeceksin," tekrarladım bunu kendi kendime.

Panik atak.

Bunun gerçekten ne demek olduğunu yaşamadan bilemezsiniz. Her an nefesiniz kesilecek ve ölecek gibi olursunuz. Akciğerlerinizde boğulursunuz sanki, her yeriniz titrer. Baş dönmesi, kaygı, titreme, korku...

Bana kalırsa en kötü psikolojik hastalıklardan biriydi bu. Baş etmesi en zor hastalıklardan biri.

Panik atakla başa çıkmak çok zordu, özellikle benim için. Son 2 yıldır bununla karşı karşıyaydım ve neredeyse geçirdiğim tüm atakları yanımdaki Andre ile daha hafif atlatıyordum.

Yazardan not: Panik atak hakkında konuşmak istiyorum bilmeyenler için. Panik atak geçiren herkeste kişiden kişiye değişen durumlar söz konusu oluyor. Kimisi öylece donakalıyor, kimisi titriyor, kimisi kendini rüyada gibi hissediyor. Panik atağın ilaçları elbette var ama sadece kişiyi rahatlatmak için. Panik atak kişiyi öyle bir hale sokuyor ki bunu size kelimelerle anlatamam. Bir anda elinizde olmadan en mutlu halinizde bile korkmaya başlıyorsunuz, resmen vücudunuz size oyun oynuyor. Bu yüzden panik atak hapları sadece atakların hafif atlatmasına veya daha az sıklıkla yaşanmasına yardımcı olur. Panik atağın sadece vücudun bir oyunu olduğunu ve bir şey olmayacağını kendinize inandırırsanız ancak atlatırsınız. Panik atağı geçirirken sakinleştirici veya tansiyon düşürücü içilebilir. Fakat o sırada atak geçiren kişiyi rahatlatması için birilerin olması, daha rahat atlatmasına yardımcı olur. Kısacası ilaçları ne kadar olsa da tedavisi kişinin kendisinde ve çevresindedir.

Çantamdan sakinleşmek için aldığım hapımı ağzıma atarak su olmadan hızlıca yuttum.

"Ölmeyeceksin. Anneni bulacaksın, hesap soracaksın. Ressam olacaksın..." kendimi sakinleştirmeye çalışmaya devam ettim. Gözlerimi kapattım, fısıldayarak kendimi rahatlatan cümleler kurmaya çalıştım sürekli.

Elimde tuttuğum hap kutusunun soğumaya başladığını hissettim.

Bir süre sonra kalbimin atış hızı yavaşlamaya başlamıştı. Ne kadar süre olduğunu ben de bilmiyordum.

Gözlerimi aralayarak boş duvara baktım. Panik atakla başa çıkmak zordu, oldukça zordu. Kendimde ayağı kalkacak gücü bulduğumda doğruldum. Elimdeki hap kutusunu çantama koyacağım sırada gözlerim kutuda takılı kaldı, kaşlarım çatıldı. Kutu tamamen donmuştu, maviye dönük beyaz bir rengi almıştı, buz rengini. Kutu ellerimin arasından kayarak yere düştü, düştüğü gibi eridi. Tereddütle eğilerek tekrar elime aldığımda tekrar buz tuttu, elimi tekrar çektim, tekrar eridi.

Ne oluyordu? Omzumdaki çantayı ellememeye çalışarak sokağın dışarısına koştum. Araba yoktu, yol bomboştu. Uzakta duran hap kutusuna baktım. Avcumun içinin soğumaya başladığını hissettim tekrar. Titremesi henüz dinmeyen ellerime baktım dehşetle. Avcumun içinde bebek mavisi renginde toz parçaları vardı. Hızlıca ellerimi silkeledim, tozlar yere uçuştu.

Oradan gitmek için soluma dönerek hızla koşacağım sırada karşımda bir anda biri belirdi, ona serçe çarptığımda yere düşeceğim sırada bileklerimden yakaladı beni. Kimse olmadığına size yemin edebilirdim.

•Aurora Pride• The Umbrella Academy - 0 Numara'nın LanetiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin