7:58 a.m.
Shit!
Shit!
Shit!
Kenapa pulak la dia boleh terlajak jogging hari ni?!
Reyhan daki anak tangga terakhir dengan laju. Ok Reyhan, pintu masuk dah nampak.. Reyhan terus lari laju ke arah pintu.
Tombol pintu dia pulas perlahan, takut-takut orang di dalam perasan yang dia masuk lambat. Dia cuba tak tarik perhatian dengan pintu 'puaka' yang banyak bunyi tu.
Criiikkkkk...
"Ha! Siapa yang berani baru masuk tu?!"Reyhan baru nak angkat kepala, tapi Khairi dah berdiri depan pintu halang daripada chef nampak dari meja depan.
"Saya baru masuk, chef. Saya pergi tandas tadi."Khairi satukan tangan di belakang badan sambil suruh Reyhan bergerak.
Reyhan senyum suka. Dia rendahkan badan untuk jalan itik ke meja tempat student perempuan berkumpul. "Tepi.. Tepi.." Reyhan tepuk kaki Nina ke sisi.
"Weh..apa hal kau lambat hari ni?" Nina buat-buat jatuhkan roller untuk Reyhan ambil.
Reyhan sengih suka. Roller yang kebetulan jatuh dalam tangan dia bawa naik. "Aku lambat habis jogging tadi. Tengok-tengok jam dah 7:30.. Jammed kejap aku tadi. Memang aku pecut balik bilik mandi sikit-sikit----"
"Ha! Reyhan... Ada cerita nak kongsi dengan kelas ke? Dari tadi saya tengok awak seronok bercakap.."Chef Zarina, chef yang dah 2 sem ajar diorang buat pastri. Cuma sem 2 ni, dia jadi head chef pula.
"Tt--tak chef. Saya dah habis."Chef Zarina bagi jelingan tajam bila Reyhan buat-buat sibuk bersihkan alatan untuk hari ini.
Nasib Reyhan baik hari ni bila Chef Zarina cuma tegur. "Aku syak la, chef ni dating someone lah. Mood 'baik' gila." Syara berbisik pada Rohana di meja depan sambil mata melirik ke arah Reyhan. WHAT!? Ada masalah ke kena pandang atas bawah macam tu? Reyhan geleng kepala sambil lepas nafas panjang. Sabar, Zen. Ni bukan kali pertama dia cari pasal. SABAR!
Reyhan cubit lengan Nina bila mata dia perasan gadis licik tu sibuk-sibuk cuba ikut bergosip. "Aku tak nak kena lagi, Na." Reyhan tarik Nina ke sisi meja satu lagi. Dekat dengan dua ahli group diorang yang lain.
Nina cebir manja. "Aku cuba nasib je. Kot-kot gosip hari ni pasap lelaki ke... Pasal cuti ke.. Kan bagus untuk kita jugak." kata Nina sambil betulkan apron yang senget kena tarik dengan Reyhan. Reyhan pula geleng tolak perbuatan 'baik' Nina tu.
"Nah.."Reyhan besarkan mata bila tiba-tiba alat mp3 muncul sebalik tangan Khairi. "Apa ni?" Reyhan pandang Khairi sambil tangan belek mp3 tadi.
"Hari tu kau bising pasal bateri Telefon asyik cepat kong kalau kau stream masa jogging. So, aku bagi kau mp3 ni balik." Khairi betulkan kaca mata sambil mata pandang chef di depan.
"Aku tak ambil balik barang yang aku bagi orang. Ambik, ambik, ambik balik. Aku tak nak." Reyhan tolak mp3 tadi semula ke Khairi.
Khairi pandang mp3 tu lalu nafas panjang dia lepas. "Suka hati kau la Rey.. Kau yang rugi." Khairi ambil lalu goyang suka depan Reyhan sebelum masukkan dalam poket apron sendiri.
Reyhan gelak perlahan. Cringe dengan sikap kebudak-budakan Khairi. Nina di Tepi dah senggul lengan Reyhan berkali-kali.. "Kau.. Tak syok dia Kan?"
Soalan Nina buat Reyhan tercekik air liur sendiri. "Mana kau dapat idea aku suka budak nerd ni?" Reyhan balas cara bisik semula.
Nina kecilkan mata. Allahu.. pandangan tu.. Reyhan sangat faham pandangan tu. "Please, Nina. Aku cuba hati-hati. Serious. Ok?" Reyhan tepuk perlahan bahu kanan Nina.
YOU ARE READING
EZRA
Action-*The dangerous MYTH that becomes true*- **** "Kalau macam tu, aku sanggup mati." - Reyhan Zenia "Wah, wah, wahhh! Sanggup mati, ek? Kau tau tak siapa si sial ni?" - Sang pembelot "Kenal!" "Siapa?" "Ezra." "Udara un...