"Zenia, stop."
Huh
Huh
Huhhh
Kepala Reyhan berdesing. Muka Ezra yang terlalu rapat dengan mata terasa berbalam-balam. Sedar-sedar, dia dah mengemis udara sambil teresak.
Raut Ezra yang dah memang cuak, bertukar. Ada garis risau terpancar, tapi dengan aura yang berbeza.
"Zenia, I'm getting worried about you. "
Sebaris.
"And I'm really sorry for making you feel this bad. "
Reyhan tak kuat. Tak pernah ada orang minta maaf pada dia. Jadi, permintaan maaf Ezra buat rasa berat pada bahu melayang.
Cuma dua baris ayat dari Ezra, jiwa dia dah tenang dan kacau dalam masa yang sama. Entah apa yang hati sendiri nak lagi. Cuma dia tak mampu berhenti daripada teresak. Jiwa dia jadi uncontrollable.
"Why—"
Suara hampir berbisik, "why are you here?"
Ezra mula rasa bersalah. Dia letak tangan bawah ketiak Reyhan, dalam masa sesaat gadis itu dah elok duduk bersandar pada dinding atas katil.
Air mata yang menitis walaupun Reyhan tak berkelip Ezra seka. "Shhhh... aku just rindu wife aku."
"Dah.. Breathe properly. You're going to lose your oxygen even more like this." Ezra buka lilitan tudung Reyhan perlahan-lahan lalu dicampaknya ke tepi.
Dia kunci anak mata Reyhan dengan pandangan paling tajam yang dia pernah bagi. Dia tahu, Reyhan gadis yang senang fokus, tapi senang juga untuk hilang dalam kepala sendiri. Jadi dia nak stimulate fikiran Reyhan untuk cuma fikirkan tentang Ezra, dia sebagai suami.
Hoodie yang gadis itu kenakan juga Ezra lepaskan dari tubuh. Meninggalkan gadis itu cuma berbaju dalam. Jaket kulit pada tubuh dia tanggalkan lalu tutup bahagian depan tubuh Reyhan. Dia berdiri tegak semula lalu capai kipas kecil yang dah memang ada atas meja belajar Reyhan.
"Apa ni?" Reyhan yang tenggelam dalam anak mata Ezra tadi tersedar bila kulit dia terasa sejuk terkena angin kencang kipas kecil tadi. Tangan laju tutup dada yang cuma berlapikkan bra Pink pucat tapi dah terlindung dengan jaket kulit.
"I'm fixing your bad habits of breathing, obviously. " Ezra besarkan mata sambil betulkan helaian-helaian rambut yang tak berapa kemas itu.
"Now, close your eyes and just breathe as much as you can. Kau still tercungap walaupun kau dah stop menangis." Ezra pegang kedua belah sisi kepala Reyhan.
"In." Elok Reyhan turunkan.
"Out."
"In."
"Out.."
Is she? Reyhan tak sedar sampailah Ezra cakap soal itu. Oh, selama ini ummi hadap dia macam ini ke sampai dia heret ke klinik semata suruh bagi oxygen lebih? Reyhan ikutkan saja, asalkan Ezra puas.
YOU ARE READING
EZRA
Action-*The dangerous MYTH that becomes true*- **** "Kalau macam tu, aku sanggup mati." - Reyhan Zenia "Wah, wah, wahhh! Sanggup mati, ek? Kau tau tak siapa si sial ni?" - Sang pembelot "Kenal!" "Siapa?" "Ezra." "Udara un...