Bab 24 | She left me

60 4 0
                                    

Jerry betulkan sut yang membalut badan sendiri. Dekat belakang, Fitri yang dah ternganga tengok kereta-kereta yang masuk ke pintu masuk utama hotel mewah hampir terliur. "Weh, Jerr... Kau nak jumpa siapa do masuk hotel mewah nak mampus ni? "

Fitri akhirnya pandang ke arah Jerry yang dah mencekak pinggang tengok perangai macam tak pernah datang bumi si Fitri.

"Apasal kau pakai lagi selipar lusuh kau tu? Kasut yang aku bagi mana? " Tegas suara Jerry. Buat hal betul la Melayu sorang ni. Mengungkit nanti tak pasal dia yang malu.. Jerry geleng kepala.

"Sabar la.. Apa guna pinjam kereta mahal-mahal tapi tak guna sepenuhnya.. Ada ni haaa.. Aku letak dekat belakang je. "Fitri buka pintu belakang kereta Swift Suzuki putih itu.

Picit dahi juga la Jerry nak layan perangai selamba mamat tu. Sudahnya, dia tinggalkan Fitri yang tengah bergelut dengan kasut lepas pintu ditutup rapat.

"Lahh.. Tunggu la aku. Penat aku cari kereta ni untuk kita. Bagi chance la sikit aku guna kereta tu baik-baik. "Nasib swmpat Fitri kejar Jerry yang dah laju ke depan.

Lagi beberapa tapak nak melepasi pintu masuk, mata besar Fitri ternampak bouncer yang tegak berdiri check kad jemputan. Gelabah punya pasal, dia tarik kolar sut Jerry mengundur ke tepi pintu.

"Macam mana nak masuk, gila? Tak nak aku balik rumah muka biru-biru. "Fitri siap pegang pipi. terbayang betapa perit kena tumbuk dengan buku lima besar itu.

"Yang kau tarik macam sut aku ni sekupang dua ni apasal, gila? "Punya la mahal dia beli semata nak masuk private party ni.. Tak pasal tertetas juga jahitan dia kalau setiap kali lelaki selenga depan dia tu gelabah.

"Kau tau ke tak yang nak masuk party ni kena ada kad? "Fitri crkak pinggang bila tengok Jerry yang masih tak gelabah.

"Of course la tau.. Dah aku yang cari party ni.. Aku baca la syarat masuk dia. "Jerry geleng kepala sambil tangan betulkan butang. Nasib tak terpelanting butang pada bahagian depan sut itu.

"So kau ada tak binatang tu? "Fitri siap biat bentuk petak lagi dengan jari. Muka dia tak boleh gelabah lagi. Tak jauh beza dah dengan mayat dalam freezer hospital.

"Apa binatang-binatang? "Jerry yang dah keluarkan satu kad dari sut tepuk sisi kepala Fitri dengan kad tadi. "Aku tak bodoh la walaupun aku tamat sekolah masa form 3 je. "

Fitri mula tersengih suka tenga kad berwarna emas yang berkilat diletakkan atas tangan. Muka Jerry yang ada swnyum nipis dia jeling beberapa kali.

"Lah.. Kenapa tak bgi aku tahun depan je. Biar mereput kita dekat pintu kaca ni. "Fitri yang tak sabar terus buka langkah ke pontu masuk dewan.

Betapa ramai orang dekat private party ni macam bukan private party. Yang nampak sungguh private party, ada la beberapa orang bapa ayam yang ada dekat dalam majlis ni.

Dah nama pun bapa ayam, mak ayam.. Dah confirm-confirm la ada anak-anak ayamnya. Jerry tergelak sinis bila yang berpaut pada lengan-lengan golongan kaya semua separuh umur dari mereka. Fitri pula dah start rasa nak muntah.

"Jerry.. Kau kenal ke budak-budak ni? "Budak-budak tu Fitri rujuk pada anak-anak muda yang berpaut pada lengan-lengan bank bergerak.

"Kenal tak kenal, separuh dari budak-bidak kat sini dulu 'anak-anak' aku. Hmphh! Dasar anak setan budak hari tu."Terketap gigi Jerry tahan suara daripada melengking naik.

"Oh.. Budak-budak yang kau kena paksa jual tu? Bukan orang yang ambil business kau nak hantar luar negara ke kau cerita hari tu? "Fitri masukkan tangan dalam kocek seluar lalu jalan mendekati meja yang penuh dengan makanan.

EZRAWhere stories live. Discover now