Baru nak bahagia mengingatkan flying kiss yang dia sengaja tinggalkan tadi, tiba-tiba kepala dia teringatkan drama Jerry tadi.
"Lahh! Tak pasal kena tunggu 5 jam nak dengar result. " Reyhan betulkan bag kasar. Habis sedepa muncung yang wujud secara semula jadi.
"Hoi! Marah sungguh tu. "Nina yang entah dari mana cucuk pinggang Reyhan dari belakang. Berkepit je kerja bila dah declaire ni. Menyampah.
Reyhan yang langsung tak terkejut buat Ihsan mencebik. "Aku baru excited kot la kau terkejut sikit. Mana Reyhan Zenia 17 tahun kesayangan aku tu, ha? Mana kau sorok? "
Ihsan selup poket seluar depan sebelah tangan tambil tangan sebelah lagi pegang bag sandang pada bahu. Nina yang dah peluk lengan Reyhan pun ikut setuju. "Iya, doh. Aku rindu kau yang sikit-sikit siku aku, tepis tangan aku sebab menggelabah. Aku rindu kau yang tu. "
Dah mencebik pula minah sorang ni. Reyhan pejam mata sekejap. "Hey, hello. Aku tak sorok dia mana-mana, dia tak hilang mana-mana. Dia just dah membesar jadi perempuan matang. Mana ada aku berubah. " Reyhan jentik dahi Nina.
Si Ihsan dia tarik kuat beg sandang sampai terlucut dari bahu. "Kau dah kenapa, perempuan? "
Nina gelak bila sekali sekali-sekali bahu terikut ke bawah. Nasib tak tersungkur dua manusia itu sujud ke tanah. Ihsan cepat-cepat periksa beg. Kot la terkoyak ke apa, nasib Reyhan baik sebab beg kesayangan masih elok.
"Aku tau la kau yang bagi beg, tapi tak payah la buruk siku sangat. "Ihsan tepuk Reyhan guna beg. Cepat-cepat dia lari bila beg tadi tersasar ke kepala pula. Lost track kata Ihsan.
Sampai saja kelas, masing-masing penghuninya saling berbisik. Ihsan, Reyhan dengan Nina naik ke tempat biasa dengan Khairi dah tiba awal. "Awal siak sampai. "
Ihsan buat handshake diorang dari sekolah menegah sebelum campakkan tubuh di kerusi sebelah. Nina tolak Reyhan untuk duduk satu barisan depan. Reyhan ambil kesempatan tengok sekeliling.
"Apahal ni Khai? "Reyhan pusing belakang menghadap lelaki berkaca mata itu.
Khairi yang hampir tergelincir dari menopang dagu, betulkan cap dan kaca mata yang dah nak ikut tergelincir dari kepala. "Lah, macam la Rey nak ngap kau hidup-hidup. Itu la. Angau lagi. "
Ihdan dekat sebelah sempat tumbuk perlahan lengan Khairi. "Tak. Dia jual mahal dekat aku dekat 4 bulan, aku tak ready." Khairi betulkan cap sekali lagi, tapi kali ni dia tinggikan sikit hujung cap untuk Reyhan tengok.
"Kau tanya apa tadi, Rey?" Khairi soal balik Reyhan sambil tangan masih tak duduk diam gosok pangkal leher belakang acah betulkan rambut tak sampai seinci itu.
Reyhan senyum senget. Dia rindu betapa Khairi berusaha faham setiap soalan dari dia. "Aku tanya, apa dah jadi. Riuh macam Leonardo DiCaprio buat shooting dekat akademi kita je. "
Khairi terangguk faham. "Ahhh.. Betul dah la tu. "
Masing-masing laju je pandang Khairi. Eish, mamat pakai cermin mata ni bukan boleh. Macam la baru setahun dua kenal sampai tak ingat tiga serangkai depan dia ni peminat tegar Leonardo DiCaprio. "Sumpah?! "
Khairi yang terkejut dengan sergahan tiga serangkai tadi pegang dada. Ya Allah, nasib baik la lecterur tak masuk lagi. Mau kena roll fondant sampai senipis-nipis alam pula nanti. "Bukannn.. Bukan la Leonardo, tapi spesies sama. Mat salleh juga. "
Dah dari duduk tegak, tiga-tiga serentak mengeluh menghadap meja. "Dia alumni sini, tapi escort chef selebriti. " Sengaja Khairi menambah rasa.
"Aku tak minat selebriti Malaysia. Aku kenal ni je, si Alif Satar. Sebab dia penyanyi one of my favourite song. "
YOU ARE READING
EZRA
Action-*The dangerous MYTH that becomes true*- **** "Kalau macam tu, aku sanggup mati." - Reyhan Zenia "Wah, wah, wahhh! Sanggup mati, ek? Kau tau tak siapa si sial ni?" - Sang pembelot "Kenal!" "Siapa?" "Ezra." "Udara un...