Lari
Lari..
Jauh lagi..
Jantung hampir tak mengepam bila dia mengemis nafas kumpul udara. Air mata yang mengalir bawa maksud sangat ironi dengan perasaan dalam dada.
'Kau nak pergi mana, Zen?'
'Siapa nak jaga kau?'
Esakan ysng keluar dari mulut makin kuat. Sumpah, telan mati mak luah mati bapak. Itu je yang berlegar dalam kepala. Hampir dia tersungkur bila dia tersadung dengan bonggol jalan.
"Zenia?" Dia peralahankan langkah walaupun tak laju mana pun lari anak dia. Siapa tu?
"Ya Tuhan, Zenia! You buat apa sorang-sorang tengah malam dekat luar ni? Mommy mana, mommy?" Dia kenal suara ni. Dia pusingkan kepala ke arah bayang berwarna merah bercampur warna kulit. Entah kenapa, sekeliling dia jadi kabur. Jalan yang cuma dibias cahaya yang samar lagi membantutkan penglihatan dia untuk terus berlari.
"K... Tolong Zen, K... K." Dia berhenti betul-betul depan wanita dengan separuh rokok yang terselit antara jari. Wanita yang dipanggil 'K' pegang bahu dia. perlahan-lahan dia jatuh terjelepuk atas jalan tar.
"Mommy mana, Zen?" K pandang sekeliling. Lelaki yang berhenti tadi dah selamat peluk pinggang perempuan lain di seberang jalan. Sial! tapi cepat-cepat dia kembali ke realiti. Zenia tak boleh sorang-sorang dekat lorong belakang ni.
Dengar perkataan mommy lagi menyiat hati dia. "Zen tak ada niat nak tinggal mommy. Zen.. Zen.." Dia tergagap sambil berselang esak. sepuluh jarinya dah tenggelam tinggalkan kesan luka pada daging lengan K. "Zen tinggalkan mommy dengan Uncle Jer.. Jerry.." Esakan bersambung lagi.
K berdiri bila nama Jerry keluar dari celah bibir. Satu rengus kasar keluar dari mulut K.
"Jom.. I baw------"
Zapppp!
"Zenia! Kau nak lari mana?!"
Huh?! Ni dekat mana ni? Bu--bukan... Tak.. Takk.. Dia tengah lari balik? Bukan dia dah berhenti ke? Dia toleh ke belakang.
Ting! Dia tahu...
Ini bukan lagi memori. "ZENIA!"
ARK! Leher dia dah terjerat dalam genggaman lelaki memandangkan dia rasa tak bernafas. "Le--lepas, uncle.. Isk.. Isk.."
"You nak lari mana? You tengok betul-betul ke tak surrounding you ni?" Jerry tarik rapat dia yang dah layu ke jalan tar.
"You dengar tak ni, budak?! Jangan mimpi nak lari dari I la.. You,..." Jerry letak hidungnya ke celah tengkuk dia. Dia yang tak rela dengan perbuatan hina itu lepaskan jeritan sampai paru-parunya terasa terbakar.
Jerry cuma lepas gelak besar sambil meratah rakus kulit mulus seorang gadis yang cuma 13 tahun.
HAHAHAHAHA!
HAHAHA!
HAHA!
Reyhan buka mata luas. Dia dah dalam keadaan mengah bila dia sedar ke alam realiti. terus dia sentuh tengkuk. Dia garu rakus tengkuk sendiri. Mata sudah bergenang. Nafas bertukar pendek tak teratur. Kaki menggelupur merayu nyawa yang terasa di hujung tanduk. Dia tak puas. Arghh! Hujung hidung dan bibir basah lelaki jalang tu masih terasa menjelajah sampai ke tulang dada.
YOU ARE READING
EZRA
Action-*The dangerous MYTH that becomes true*- **** "Kalau macam tu, aku sanggup mati." - Reyhan Zenia "Wah, wah, wahhh! Sanggup mati, ek? Kau tau tak siapa si sial ni?" - Sang pembelot "Kenal!" "Siapa?" "Ezra." "Udara un...