Hampir Reyhan naik gila bila satu bagasi dia korek. Nasib dia dapat padanan baju yang bagi dia agak proper untuk jadi outfit dating dengan hubby, Ezra.
Dia tarik nafas dalam sebelum menjejak setu per satu anak tangga menuju ke bawah. Lagi sekali dia tarik nafas dalam sebelum berdehem ala kadar.
"Ehemm.. Jom?"
Ezra yang tengah mengadap skrin telefon simpan gajet itu dalam poket depan sebelum mengangkat muka. Baru dia nak menyahut ajakan si isteri, lagi sekali...
sekian kalinya,
Ezra terkedu. Kecantikan wanita di depan dia lagi sekali buat dia hilang kosa kata. Segala perbendaharaan kata terbang melayang sekali waras yang tak pernah goyah.
"There, there... My beautiful, sweet mama.."Kata-kata yang keluar dari mulut Ezra buat segala isi perut Reyhan gugur. Kaki terasa ringan. Semua terasa melayang bila suara serak basah dan garau itu menyapa telinga.
Ezra cepat-cepat menghulur tangan kanan lalu diangkat tinggi bila Reyhan menyambut baik, "pusing.."
Reyhan tak banyak bunyi. Kaki dia masih tak rasa apa yang dia pijak sekarang ni.
Cukup 360 darjah, Ezra lagi sekali gelak kecil sambil gigit jari telunjuk sendiri. "What? Tak lawa, eh? Ke pelik?"
Reyhan terus tarik perlahan tangan yang berada dalam pegangan Ezra. Dia betul-betulkan sikit tutu hitam paras buku lali yang ditiup angin air-cond. Kelihatan tight hitam yang menutup buku lali yang terdedah. Stokin hitam yang menutup dari buku lali kelihatan bila Reyhan cuma memakai breathable wedges berwarna hitam.
Jaket kulit yang Ezra tinggalkan pada dia hari itu dia bedal buat outer bila dia cuma pakai inner hitam sebab semua t-shirt dia t-shirt baggy yang cringe dia nak pakai buat outfit dating dengan husband. Tudung pula dia lilit shawl cotton hitam kosong, dan pastinya menutup dada.
Nak kena bebel dengan ummi kalau ada gambar sampai dekat ummi tu jenis dia tengah lilit tengkuk macam nak bunuh diri? Dia lebih rela berjaga-jaga dulu sebelum telinga bernanah balik nanti.
"Zenia, lagi sekali soalan macam tak reti bersyukur keluar dari mulut kau.. Memang aku kurung kau dalam bilik sampai ke sudah." Ezra capai semula tangan kanan Reyhan perlahan.
Reyhan bagi side eye. Asyik-asyik dengan ugutan dia yang acah gengster tu. Dia ingat Reyhan ni tak pernah kena ugut ke? Lebih daripada tu pun pernah tau. "Asyik la dengan sesi ugut mengugut. Tak ada modal lain eh, nak buat orang takut?"
Ezra tarik sengih sebelah sambil tangan mengunci pintu. "Kau tu bukan takut dengan aku pun, kan? So, tak ada modal, aku ugut je la. Takkan nak cuff kau lepas tu ikat dekat tiang suruh kau minta maaf, babe."
Ezra masukkan tangannya ke dalam pegangan tangan Reyhan. Dia cium sekilas tautan itu sebelum meneruskan perjalanan ke arah kereta Aruz yang Jake tinggalkan sebelum mereka beredar entah ke mana.
Sampai di sisi kereta, "Masuk."
Reyhan kecilkan mata sambil tersengih. "Wow, Zen jadi princess ke malam ni?"
Ezra dengan sengih senget yang tak hilang dari tadi menyengetkan kepala. "Oh, selama ni aku layan kau macam mak cik DM ke?"
Reyhan terus tepuk lengan Ezra yang tengah tarik seat belt untuk Reyhan. Gelak kecil dia bila Ezra beri satu kucupan ringkas di pipi sebelum bergerak ke tempat pemandu. Enjin dihidupkan lalu perlahan-lahan meninggalkan perkarangan rumah.
"Nak makan apa alang-alang kita dekat tepi laut ni?" Ezra bersuara apabila kereta sudah elok di parkir.
"Ermmmm..." Reyhan tanggalkan seatbelt lalu tangan Ezra yang langsung tak lepas dari pegangan dia tarik ke dada. "Zen nak makan to---"
YOU ARE READING
EZRA
Action-*The dangerous MYTH that becomes true*- **** "Kalau macam tu, aku sanggup mati." - Reyhan Zenia "Wah, wah, wahhh! Sanggup mati, ek? Kau tau tak siapa si sial ni?" - Sang pembelot "Kenal!" "Siapa?" "Ezra." "Udara un...