Tubuh yang hebat menggigil buat Reyhan rasa nak masuk bilik air semula. Menyesal pula dia mandi basuh rambut. Tapi dia sangat-sangat perlu basuh rambut yang dah hampir seminggu tak basuh sebab busy. Busy yang dibuat-buat atau sememang busy pun otak dia dah tak boleh beza dengan preparation untuk trip ke Pahang punya pasal.
"Babe..."Dari pintu, Ezra dah peluk tubuh sambil kening dah naik sebelah. "What are you doing?" Ezra lekas capai pengering rambut dari walk-in wardrobe. Dia hidupkan mesin itu sebelum dapatkan Reyhan yang separuh mati menggigil depan pintu bilik air.
Duduk je Reyhan atas katil, Terus Ezra naikkan lagi suhu pemanas. Dekat luar tadi pun dah buat dia menggigil bila tanpa sengaja dia keluar tanpa baju panas, inikan pula si Reyhan boleh mandi seluruh badan. Memang dia kena tinggikan suhu bilik supaya Reyhan tak jatuh sakit.
"When we in this weather," Ezra bersuara sambil keringkan rambut Reyhan. "...in England, we don't even take a bath, love." Terdengar gelak kecil dari celah bibir Ezra.
Reyhan yang dari tercengang mula rasa panas menguasai wajah. Bukan sebab pemanas yang melekap pada dinding itu, tapi sebab segan yang teramat. Mana la dia tau culture orang empat musim ni. Nak ke luar negeri sendiri pun dia jarang, apatah lagi ke luar negara. Kali pertama pulak, kau pergi tempat empat musim yang sekarang tengah musim luruh.
Reyhan buka mulut, "mana la Zen nak tau masyarakat empat musim punya culture. Dapat keluar dari Malaysia terus darat dekat negara ada 4 musim." Reyhan cuba pandang Ezra tapi lelaki itu laju tahan kepala dia dengan cuma tangan kiri dia.
"Lagi gempak, sekarang tengah musim luruh. How should I know how their people routine in this weather." Dia sambung lagi walau muka Ezra tak ada rezeki nak pandang sekarang.
"Kau tak pernah kaji ke benda-benda ni? Bukan perempuan selalu buat research ke pasal hal-hal ni?" Ezra letak hair dryer tadi di meja cermin lalu dia betulkan rambut kering Reyhan supaya lebih rapi. Rambut hitam ikal mayang itu dia elus beberapa kali sebelum satu kucupan ringkas singgah di sisi dahi Reyhan.
Reyhan senyap.
Man, aku ke orang lain yang terlalu normal woman? Tak pernah sampai ke fikiran dia untuk buang masa cari tau apa yang berlaku di negara lain la. Reyhan kecilkan mata, "Zen tak normal ke kalau Zen kata Zen tak pernah fikir pasal benda-benda tu?"
Ezra yang masih berdiri di depan Reyhan rendahkan tubuh. Satu senyum senget menghias muka semetri Ezra buat raut itu kurang garang. "Aku pernah kata ke yang kau perempuan normal?"
Reyhan ternganga kecil lalu satu tepukan sederhana kuat sampai ke bahu kanan Ezra. Tepukan yang tak rasa tadi buat Ezra terluah gelak kecil. Tambah lagi luas nganga Reyhan lalu tubuh lampai itu dia tolak lalu baju yang siap tergantung dia capai.
Lebih baik dia pakai baju dari layan suami senget dia tu. Nak refund, tak boleh sebab sayang, hadap je la walau menyakitkan hati. "I hate you, Ezra."
Ezra yang sudah elok baring atas katil laju balas dengan respon yang buat Reyhan lagi sakit hati. "I hate you more, Zenia."
"Eihhhhh!" Pap!
Mendarat penyangkut baju ke abdomen Ezra. Reyhan yang masih separuh siap Ezra pandang dengan mata tajam. Bibir pula masih kekal dengan senyum sinis itu. "Baik kau pakai baju tu cepat sebelum bra pink kau tu aku cabut."
"Perverttttt!" Nyaring suara Reyhan menjerit geram.
Besar gelak Ezra tengok reaksi Reyhan yang dah naik katil membiarkan sweatshirt jatuh atas lantai. Gadis itu sibuk memukul tubuh Ezra dengan bantal sampai lupa baju pun tak sarung lagi pada tubuh.
YOU ARE READING
EZRA
Action-*The dangerous MYTH that becomes true*- **** "Kalau macam tu, aku sanggup mati." - Reyhan Zenia "Wah, wah, wahhh! Sanggup mati, ek? Kau tau tak siapa si sial ni?" - Sang pembelot "Kenal!" "Siapa?" "Ezra." "Udara un...