Bab 32 | Jerry's secret

53 4 0
                                    


"Ze—Zenia? "



Jerry terpaku. Bulat mata dia tak percaya susuk tubuh yang tengah menghadap dia dengan mata merah. Reyhan genggam tangan sekuat hati.

"Kau tak layak sebut nama aku. Kau... " Reyhan lepas nafas kasar sebelum menyambung, "kau buat mommy aku derita sampai macam ni, apa lagi yang kau tak puas? Kau nak sailang aku pulak?! "

Terkunci setiap mulut yang ada dalam ruang itu. Masing-masing tak percaya gadis bertudung depan diorang ni rupanya jenis rare. Ezra yang tengah peluk tubuh tersenyum senget.


"Ze—"


"Jangan sebut nama aku!" Jerkah Reyhan hampir tercampak anak tekak. Nasib tak nyaring. Kalau tak, RIP 7 pasang telinga pagi itu juga.

"Please... Let me go." Jerry hilang kata namun, dia tak ada masa nak kena layan perangai kurang matang budak-budak depan dia ini. Ada yang lagi penting.

"Kau nak buat apa kalau diorang lepaskan kau?" Entah macam mana, rasa berani mula mencurah masuk dalam jiwa.

"Lepaskan je la aku... Aku tak ada masa nak layan game korang ni, please..." Jerry kerut dahi dengan mata terpejam. Kepala tergeleng kecil bila jiwa dia makin meronta untuk bebas semula.

"Game? "Hafiz yang dari tadi senyap rasa tercuit. Boleh pula cakap besar lepas kena culik dari rumah agam dia dekat United Kingdom?

"Lepaskan aku! Aku kena keluar sekarang juga! "Jerry menjerit lagi. Kali ini mata dia tajam menatap anak mata coklat Reyhan.



Pak!



Kerusi yang Jerry duduk dipukul dengan kayu besbol. Jerry yang tak perasan Hafiz dekat belakang terkejut. Mujur tak ada penyakit kronik. Kalau tak, salam perkenalan buat penghuni bawah tanah la jawabnya.

"Kenapa kau jual mommy aku? "Reyhan ambil kesempatan ini dengan ulang soalan Ezra.

"Apa yang kau kisah hah, Zenia? Kau yang lari tinggal mommy kau. Kau yang tinggal Ally sampai dia tak boleh sambung kerja dengan aku, kau tau tak?! Anak sial! "



Pang!



Setepek penampar dari Reyhan buat manusia-manusia dalam ruang bawah tanah itu lagi sekali tersedak dengan nafas sendiri. Reyhan cekup kolar kemeja berdebu Jerry lalu ditarik kuat. Lagi seinci, hidung mancung Reyhan rasanya dah boleh bocorkan hidung Jerry yang agak  sederhana.

"Apa hak kau nak gelar aku anak sial, setan?! Aku yang patut marah sebab kau—" Reyhan cucuk jari telunjuk pada dada Jerry kuat. "—kau yang buat aku dengan mommy hidup dalam neraka, kau tau tak?!"

"Aku yang patut risau pasal Ally, bukan lelaki lahanat macam kau." Reyhan goncang tubuh Jerry bila lelaki Cina itu makin tertunduk.

"Babe, dah. Biar aku handle lelaki tak guna ni." Ezra tepuk bahu kanan Reyhan tapi dibiarkan tak bernyahut.


Babe, what?


Kejap, apa?

EZRAWhere stories live. Discover now