Bab 7 | Better than that

79 5 0
                                    

WARNING :
HARSH WORDS USED

Maaf andai ada yang terasa..😏


***



Perlahan-lahan kelopak mata yang terpejam Reyhan buka. Terpejam-pejam mata dia menapis jumlah cahaya yang mula menyakitkan kornea mata. Bunyi suara manusia mula masuk ke dalam kepala menandakan dia tak keseorangan.

Dia kat mana ni?

Reyhan cuba buka mata luas. Alhamdulillah, dah boleh nampak jelas bentuk benda dan figura. Demi menjawab soalan dalam kepala, dia mula periksa sekeliling tempat dia baring.

Lah, dia dekat hospital la. Reyhan kerut dahi. Baru dia perasan dekat muka dia ada satu tiub jernih yang dimasukkan dalam separuh hidung dia. Baru tangan dia nak tanggalkan tiub tu, ada suara yang buat Reyhan rasa nak berhenti jantung.

"Stop. Oksigen kau tak lepas paras normal lagi. "Telefon atas lengan menekan lengan dia ke permukaan tilam semula.

"Oksigen? Paras normal? "Reyhan kerut dahi. Tak pernah-pernah dia kurang oksigen selama dia hidup.

"Doktor cakap kau pengsan sebab jantung kau tak pam dengan baik. So, paru-paru kau lack oxygen yang sepatutnya. "Reyhan lepas nafas panjang. Dia lega malam tadi dia tak mimpi yang bukan-bukan. Kalau tak, entah apa la jiran katil wad dia ni fikir.

Reyhan cuba bangun pula. Tapi badan dia masih rasa berat dan tak ada tenaga. Lelaki atas kerusi yang tengah fokus pada skrin telefon dia pandang. "Kenapa awak dekat sini, Ezra? "

"Ehm... Ingat kan hilang ingatan sekali sampai tak ingat nama aku."Ezra letak telefon atas tilam sebelah kaki Reyhan. Skrin dah gelap tanda dia selesai urusan dalam telefon.

"Please, cerahkan minda serabut saya ni. "Reyhan pejam mata sambil betulkan kedudukan kepala supaya selesa tengok Ezra yang duduk di kerusi pelawat.

"Ok. Ok.. Aku ikut sekali masa kau fainted semalam sebab kawan kau pon kena tolak masuk ambulan. And kau, diorang nak orang yang kau kenal ikut datang hospital memandangkan kau ni student. So here I am. "Ezra sandar pada kerusi. Tangan panjang dia bawa peluk tubuh.

"Kenapa awak? Student lain tak ada ke? Chef akademi? "Reyhan kerut dahi. Mana diorang semua hilangkan diri? Ke masing-masing rasa dia memang patut hilang je dari muka bumi ni?

"I don't even know your friends. But, maybe they were gathered in the kitchen. Maybe, your chefs are there too. "Ezra angkat bahu. Bibir dah mencebik.

Haisy! Sudah, Zen. Sekarang ni K lagi penting. Ketepikan manusia sejenis tu. Jawapan Ezra ada betulnya. Kes semalam... Bukan kes biasa-biasa untuk remaja sebaya diorang. Terlalu kasar.

"Haah... "Reyhan terus bergelut nak duduk. Hati dia tak tenang bila teringat nama K. "Mana K? Maksud saya kawan saya tu? Awak tahu dia dekat katil mana? "Dia paksa juga tubuh dia untuk turunkan kaki.

Dia nak cari K. Dia kena tengok dengan mata kepala dia sendiri yang K baik-baik je. Dia tak mampu hilang lagi sorang wanita yang berjasa dekat dia.

"Hey, hey.. Relax.. Kau tu baru sedar. Kejap lagi doktor sampai. Lepas tu kau nak terjun bangunan pun ok. "Ezra cepat-cepat halang kaki Reyhan daripada sentuh lantai.

Nyaris tak tersentuh kaki anak dara orang tu bila Reyhan cuma mampu gerakkan sebelah kaki je sekarang ni. Badan pulak dah terjatuh balik atas tilam. Nasib la dia ada kedrat nak capai remote katil ni untuk naikkan bahagian kepala dia.

EZRAWhere stories live. Discover now