Bab 14 | My baby

97 6 0
                                    

Reyhan daki tangga perlahan-lahan memandangkan lampu tangga tu dah tak menyala. Dah beribu kali dia bagi tau dekat pejabat, tapi entah bila la nak baiknya bila hari-hari hujan kebelakangan ni. Sedaya upaya kaki dia tak nak pijak anak tangga yang dah basah.

Masih dia tak boleh lupa kali pertama dan kali terakhir dia jatuh tangga dua tahun lepas. Nasib tak patah kaki. Kalau tak, memang dia online class je dari pusat ni.

Lagi tiga anak tangga nak sampai tingkat 3, tiba-tiba bahu Reyhan ditahan. Seseorang genggam bahu kiri dia dari belakang. Reyhan yang terkejut nasib tak salah pijak. Kalau salah pijak ni, sekali-sekali orang belakang jatuh tangga macam nangka busuk.

"Huishh.. Siapa dekat belakang ni? Ni, kalau jatuh tadi... Tak atas katil hospital, dalam kubur pon boleh ni. "Reyhan yang tengah genggam rel besi dah mengeluh lega. Dahi dia letak atas tangan yang dah sakit genggam besi petak tu kuat-kuat.

"Aku lagi suka kalau macam tu. "

Sudah. Reyhan kenal suara tu. Suara serak basah yang selalu menjerit tak tentu pasal kalau nampak dia tengah senang. "Kau nak apa lagi, Halida? Still nak balaskan dendam untuk Zurin ke? "

Terus Reyhan tegakkan badan bila muka cerah Halida menyapa kornea mata. Bahu yang ditolak-tolak dari belakang buat dia bergerak ke lantai. "Kau senyap boleh? Ada aku suruh kau bersuara ke? "Kasar Halida bersuara. Siap pakej tunjal kepala sekali.

Kepala yang berlaga dengan dinding dia biarkan sebab tak kuat mana. Cuma Agak pening bila pandangan dia asyik ke atas dengan ke bawah laju.

"Dah la. Aku penat ni. Hujan lagi. Aku nak tidur. "Reyhan genggam tangan kanan Halida lepastu dia tolak ke kanan kuat. Nasib tak terkeluar dari soket bahu budak tu.

"Apa kasar-kasar ni? "Lagi satu suara yang buat Reyhan mencarut berguni dalam hati.

"Sekarang ni aku dah bertunang dengan orang lain kan? Asal korang nak kacau hidup aku lagi? Pergi la tackle dia daripada korang buang masa nak ganggu hidup aku. Semak tau tak? Semak."Reyhan peluk tubuh sambil jari telunjuk tangan kanan garu kening.

Tindakan spontan Reyhan tu dah buat dua gadis depan dia makin menyirap. "Suka hati aku la nak tackle abang Kimi ke, nak kacau hidup kau ke. Hidup aku... "Zulin terus cengkam rahang Reyhan masa Reyhan tengah betulkan cara berdiri.

"...aku punya pasal, la. " Reyhan yang masih relaks dia tenung dalam.

"Ok.. Chill. Aku bukan nak menyirapkan kau ke apa. Aku cuma nak bilik aku. Sekarang, lepas. Aku. Penat. "Reyhan pegang pergelangan tangan Zurin. Dia balas dengan cara sama. Kuat dia genggam pergelangan yang berisi sikit tu.

Halida tarik kuat tangsn Reyhan sampai terlepas. Terikut sama tangan Zulin yang cengkam rahang Reyhan. "Bagus. Senang hidup aku. Dah. Tepi. "Reyhan betulkan tali tote bag pada bahu lalu langkah kaki dia bawa ke tepi.



Pap!


Sekali tolak, elok melekat pipi Reyhan pada dinding. Tengkuk dia dah ditahan dengan lengan Zurin. Nafas ditarik jadi pendek-pendek bila salur pernafasan bertukar sempit.

"Zu---zurin.. Le--lepasy. "Tergagap Reyhan bila dia perlu bernafas guna mulut. Muka Reyhan yang tekap kuat pada dinding dah kacau bentuk mulut dengan lidah. Habis pelat semua perkataan yang keluar dari mulut Reyhan.

"Kau nak rehat kan? Apa kata aku hantar kau rehat dalam kubur, boleh?" Ada nada geram dalam suara Zurin. Terketap gigi dia bila bersuara. Entah apa yang Reyhan buat sampai gadis tu jadi liar macam tu sekali.

EZRAWhere stories live. Discover now