Bab 8 | Finally, you & me..

98 5 0
                                    


From: Abang Kimi

Abang sampai pagar pukul 4. Rey ada nak singgah mana-mana sebelum balik?




Reyhan baru je hempaskan tubuh dia atas tilam. Dah Hakimi sibuk bagi tahu jadual hari ni. Dah la baru lepas penat hempas-pulas masak untuk last assignment semester 2 ni..

Reyhan biarkan je chat Abang Kimi dan nama Nina dia cari. Sebab masa nak balik tadi, Nina ada tanya nak datang rumah dia tak petang ni. Rasanya ibu ayah dia buat kenduri kakak dia yang baru balik dari India. Jangan fikir bukan-bukan, kakak dia belajar je dekat sana.



To: Lovely Nina

Aku sampai awal boleh kan? Abang Kimi buat hal terus tanya aku nak singgah mana² sebelum balik. 🤦🏻‍♂️ Tercyduk aku atas tilam.



Habis hantar chat pada Nina, Reyhan mula kumpul barang yang nak kena bawa balik sekali. Nasib semalam dia dah settle kan kain baju dia. Cadar-cadar sekali dia basuh sebab malas punya pasal nak angkut banyak beg nak balik sini nanti.

Ummi tu bukan boleh, nampak je Reyhan balik pusat dengan satu beg. Dia akan bagi lagi lima beg bawa balik sini. Isi dia bukan apa sangat, lauk dia masakkan sendiri, segala jenis keropok dan biskut, air mineral berbotol-botol dan banyak lagi. Dah boleh buka kedai runcit rasanya kalau dia kumpulkan semua barang sekali balik.

Ting.



From: Lovely Nina

Ok je. Ihsan dengan Khai pun cakap nak datang awal sikit. Masing² nak balik kampung katanya. 🙄 Aku tunggu, tau?



Reyhan tarik sengih tengok emoji menyampah yang Nina letak lepas cakap pasal dua kumbang tu. Nina, Nina..

Reyhan pandang jam kecil atas meja. Laa.. Dah pukul 3:30.. Dia solat Zohor pun tak lagi, kelam kabut dia tarik tuala kecil lalu terus berlari ke bilik air.

Selesai solat Zohor, telefon dia berdering buat ke 100 kali.. Ok, tipu.. Tapi dah berkali-kali telefon tu berdering. Kalau boleh meletup, dah berkecai rasanya sistem audio telefon dia.

Reyhan tanggalkan telekung lalu dilipat terus masuk dalam beg tote legend dia tu. Telefon dia pandang bila ada satu chat masuk.



From: Abang Kimi

Rey!! Ya Allah... Sejak bila pandai tak jawab abang call ni?



Reyhan pusingkan mata menyampah. Jam dekat bahagian atas skrin dia tengok sekejap.

"Abang kimi oiii... Baru pukul 3:45!!" Reyhan hampir baling telefon ke lantai. Geram dengan sikap terlebih prihatin Abang Kimi dekat dia.

Dia buka aplikasi whatsapp dan nama pertama yang muncul tak lain tak bukan nama dia. Nama tu dia tekan dan muncul 15 mesej yang tak dibaca. Reyhan selamat tepuk dahi tengok perangai tak cukup umur Hakimi.




To: Abang Kimi

Eyyy.. Rey bukan budak² nak kena tanya seminit sekali. 😫😫 Iya.. Rey dah siap dah ni. Tunggu abang je ni.




Rey hantar chat yang itu. Dia baca lagi sekali. "Eh, nanti tak pasal dah tercongok depan tu. Naya aku. Tudung pun aku tak sarung lagi nih. "

Rey tambah lagi,

To: Abang Kimi

Jangan rempit pulak datang sini. Kereta tu kereta baru, memang sedap. Kalau rosak? Rey tak nak bayarkan. 😋

EZRAWhere stories live. Discover now