Bab 30 | Reyhan Zenia

55 4 2
                                    

Kenapa?


Apa yang dia buat dah betul-betul letak rasa kecewa dalam jiwa keras wanita itu?


Ezra picit pangkal hidung kuat sambil dahi dikerut hebat. Pemandangan atas awan langsung tak menjentik nyaman dalam hati Ezra. Kulit kering, bibir merekah, dan dehidrasi yang makin makan tenaga buat dunia Ezra makin hancur berderai bila panggilan tadi tak berakhir dengan baik.

Dalam kepala Ezra cuma satu. What she look like when she said that?


Ting!


Ezra kerut dahi. Bunyi notifikasi itu dia custom kan untuk sesiapa yang berjaya akses setiap gajet yang dia punya. Dia tengok jam tangan yang dia letak atas kerusi sebelah. 

"Who the fuck..." Laju tangan dia ambil telefon lalu satu nama dia sambungkan.

"Assalamualaikum, Ezra.. Apahal call aku senja buta ni? Bukan flight kau sekarang ke?" Hafiz di seberang dah gosok dahi bila empat orang dah merapu kata ada orang dalam The Residence.

"Waalaikumussalam. Yea..Aku dah nak sampai airport pun." Ezra lepas nafas berat. "Piz--" Kata-kata Ezra terpotong bila bahu dia ditepuk oleh seseorang. "Kejap. 15 minit. Aku call kau balik."

Panggilan diputuskan. Ezra kemas barang-barang yang berterabur atas meja bulat depan dia. Seat belt yang dia tanggal tadi dia pakai bila kotak lut sinar itu dah berkelip cahaya hijau tak berhenti. Tak sampai 10 minit, jet peribadi itu selamat mendarat.

Tak buang masa, mangsa yang berjaya ditangkap terus dia sumbat dalam kereta yang dah sedia ada di situ. Jake yang tutup pintu kereta Ezra tepuk bahu. Segala beg bertukar tangan lalu telefon lagi sekali diletakkan pada telinga.

"Piz.. Kau pergi masuk office aku tingkat 10 tu.. Kau check ada ke tak orang naik tingkat tu." Ezra masukkan tangan dalam seluar untuk di kepal. Tubuh yang makin mencengkam peritnya buat dunia dia hampir malap.

"Mate.. Not that again." Selari dengan keluhan terpaksa, Hafiz angkat juga kaki ke tingkat 10.

"What do you mean by this again? Did something happen while I was away?" Ezra buka pintu depan sebelah pemandu. Perlahan-lahan dia labuhkan duduk dengan menahan bisa lelah yang dah mula serang tubuh tegap Ezra.

"Tak.. Dari pukul 6:30 tadi aku asyik dapat aduan yang someone must be in this very building. Its bullshit, man. Aku baru check wiring and stuff. Tak ada apa kot." Hafiz yang menuju lif terhenti.

"Shit." Terdengar bunyi punat ditekan berkali-kali. "What in the world..." Ezra hela nafas panjang bila Hafiz dah keluarkan kata-kata kesat secara konsisten.

"Dah.. Kau naik office aku, tengok ada orang tak sebab aku dapat notification ni. Komputer aku ada orang buka." Ezra angguk perlahan bila Jake minta kepastian untuk bergerak. Kejap itu juga, baru dia terasa leher dia yang macam nak terkehel je sakit dia.

"Kau ok tak tu?" Hafiz terus ke bahagian tangga sambil berlari anak. Dia tahu, Ezra takkan buat panggilan kalau benda tak penting. Tambah pula, komputer Ezra punya sistem yang paling rumit untuk diuruskan kalau tersalah.

"Aku ok. Kau tu, cepat sikit. Banyak benda aku biar dekat desktop aku tak bersimpan." Ezra tujukan pada fail yang sepatutnya tersimpan kemas dalam mana-mana bahagian komputer. Entah macam mana, dah sampai London baru dia teringat.

"Kejap. Aku on the way ni." Hafiz pulas tombol pintu. Sah, sistem down teruk sampai pintu langsung tak berbunyi bila tak dibuka dengan personal key card.

EZRAWhere stories live. Discover now