Bab 26 | Zenia's black memory

43 3 0
                                    

Reyhan tenung langit. Nampaknya langit dah lepaskan segala isinya.


Haaaahhh.. Perlahan Reyhan lepaskan segala udara dari dada.


Reyhan tanggalkan earphone dari telinga. Punat merah pada tiang bas dia tekan. Dia dah sampai kawasan akademi. Tapi tiba-tiba hati dia menggedik nak rasa angin sepoi pagi ni. Mengada.

Berhati-hati dia turun dari bas yang tinggi. Dia pandang kiri kanan sebelum kaki jejak pada jalan tar. 

Jauh je bas, Reyhan tengok lagi sekeliling. Tak ada orang. Reyhan depa tangan selebarnya menikmati deru angin yang masih sejuk. Tergelak halus dia bila dia rasa macam budak 5 tahun yang tak pernah kenal angin. 

Tekak tiba-tiba terasa nakkan air coklat. Tapi memandangkan cuaca mendung, dia craving coklat panas. Haih.. Kalau tau tadi, dia singgah mall kejap beli dekat kafe favourite dia.

Dengan jiwa terguris sebab tak dapat apa yang hati mahukan, Reyhan teruskan langkah menuju pintu utama. Memang dah tak tengok kiri kanan sebab baru tadi dia terasa ada rintik-rintik kecil mula jatuh pada kulit dia. 

Malas nak hadap demam, dia kena cepat berteduh. Kalau sakit, siapa nak jaga? Meyusahkan je ada la. Baru nak masuk pagar,




"Baby."




Kaku Reyhan dengar alunan suara maskulin itu. Tak perlu lelaki tu belai manja, tak perlu salut dia dengan kata-kata manis. Cukup lelaki tu sebut nama yang khas lelaki itu beri pada dia.





***




Selesai melipat sejadah, Ezra menukar kepada pakaian hariannya. T-shirt hitam kosong biasa dipasangkan dengan skinny jeans hitam. Tak perlu siap lebih-lebih, dia dah cukup mampu buat para gadis yang melihat pengsan atau lebih teruk koma.

Tapi semua tu bukan dalam list perhatian dia. Yang ada dalam list tu cuma satu-satunya gadis bernama Reyhan Zenia. Dah genap dua minggu dia tahan diri supaya tak keluar mencari. Susah? Teramat susah.

Tapi, cukuplah.. Lepas dengar apa yang Reyhan rasa, dia sedar. Dia hanya fikirkan mengenai keselamat gadis itu, tapi bukan kehendaknya. Tak pernah-pernah Reyhan menangis teresak macam tu buat dia lagi bertambah rasa bersalah.



Kali ni, dia mesti dapatkan balik isterinya.



Perlahan-lahan Ezra berhenti betul-betul depan pagar akademi. Dia turun dari motor lalu visor helmet dia buka. Hampir beku rasa badan bila dia redah embun pagi semata nak jumpa cinta hati. Lepas ni, dia takkan sesekali ragu untuk sayangkan gadis itu memandangkan dia dah bazirkan peluang pertama dia.

Sudahnya dia buka terus helmet bila apa yang ditunggu masih tak muncul. Lama tak lama, dia kena sabar. sebagai mana sabarnya Reyhan tunggu tindakan dia lepas dua minggu tahu agenda sebenar Ezra. Aduhh, kenyataan yang makan dalam.

EZRAWhere stories live. Discover now