Thump
Thump
Thump
Derap kaki larian hari ini Reyhan rasa berbeza.
Lebih berat.
Lebih tidak bermakna.
Huh..
Huh..
Huh..
"Hei budak, malam ni aku nak kau masuk fridge ni. "Ally tarik bahu dia kasar. Pintu peti ais itu dah siap Ally buka luas.
Dia tarik nafas terkejut. "Mommy, please... Zen duduk dalam almari. Zen.. Zen sanggup duduk dalam almari. "Tangan Ally yang mencengkam bahu dia pegang erat. Peluh mula merenik hebat pada dahi.
Buk.
"Sorry. "Reyhan pusing cuba berlari mengundur untuk minta maaf sebelum larian ke depan diteruskan.
Nafas ditarik dan dilepaskan dengan teratur dan tempo yang tepat. Lagu yang berbunyi di corong earphone berada di tahap tinggi. Cuba hype kan diri sendiri.
Fokus, Zen..
Fokus.
"Amboi, kau! Eh, kau dah lupa apa yang kau dah buat semalam? Sampai lari lintang-pukang customer aku ingat rumah ni ada hantu, huh?! "Ally pulas kuat telinga kecil dia.
"Mom--mommy... Sakit, mommy.. "Dia mula merengek sakit. Tangan Ally yang masih pulas telinganya dia tepuk.
"Tau sakit.. Kalau sakit.. Kau masuk la dalam fridge ni cepat! Aku dah tak ada masa nak layan perangai tak matang kau ni. Kau sayang aku, kan?"Ally bawa muka mereka sebelah-menyebelah. Matanya tajam menikam sisi wajah anaknya dari hujung mata.
Dia pejam mata bila sisi wajah ibunya bersatu dengan sisi wajah dia. Air liur terasa pahit. "Ss-ssayang, mommy..."Dia mula gagap.
"Haa... Kalau sayang,..."
"...masssuk laaa.. "
Tubuh dia ditolak kasar masuk ke dalam peti ais saiz sederhana. Tangisan dia makin bertambah kuat dari masa ke masa. Takut mula menguasai diri. Takut sama ada dia mati kesejukan dalam peti ais itu, atau mati dibelasah oleh ibu kandungnya sendiri.
YOU ARE READING
EZRA
حركة (أكشن)-*The dangerous MYTH that becomes true*- **** "Kalau macam tu, aku sanggup mati." - Reyhan Zenia "Wah, wah, wahhh! Sanggup mati, ek? Kau tau tak siapa si sial ni?" - Sang pembelot "Kenal!" "Siapa?" "Ezra." "Udara un...