☂︎ + 20

196 61 26
                                    

"Minjung," panggil haechan seraya menyentuh bahu gadis itu dari belakang.

Minjung berpusing.

"Apa?" tanya gadis itu, kasar.

"Maafkan aku. Aku tahu kau-"

"Takpe, aku redha. Banyak lagi lelaki kat dunia ni. Bukan kau sorang je. tch," ujar minjung dengan nada menyindir dan langsung pergi.

Haechan melepaskan keluhannya.

"Seriuslah begitu senang kau buang perasaan kau? Ataupun, aku terlalu kasar menolaknya tempoh hari?"

"Haechan."

Lamunan haechan terhenti.

"Kau dah kenapa? Buat muka cam orang frust? Setahu aku minjung yang sepatutnya frust. Tapi ni terbalik lak. Hahaha," sindir lisa lalu duduk di tempatnya.

Minjung tak sedih? Langsung?

Haechan berlari ke meja lisa lalu bertanya, "Minjung dah betul-betul bencikan aku ke?"

Lisa memandangnya tajam. Lalu berdiri dan menyamakan ketinggian mereka.

"Kau rasa? Cuma sebab minjung fobia hujan, kau tolak dia? Kau tau tak, dia simpan harapan yang dia harap kau dapat terima dia dan tolong dia keluar dari dunia gelap tu?"

Haechan terdiam dan teringatkan ibunya.

Apa yang dikatakan ibunya sama dengan lisa.

"Hah yang kau diam ni kenapa? Menyesal? Sebab diri tu bodoh? Kau memang bodoh pun!" herdik lisa.

"Dahlah. Pergi sana. Semak," halau lisa sambil menolak haechan lalu duduk.

"YA TUHAN, JADI APA YANG AKU BOLEH BUAT SEKARANG NI?" batin haechan menjerit kesal.

hujan ↷ haechan  ✓Where stories live. Discover now