☂︎ + 40

150 55 14
                                    

Disebabkan haechan tidak memberitahu minjung ke mana mereka akan pergi petang itu, haechan hanya menyuruh minjung menunggunya di kafe kegemaran gadis itu.

"Haechan!" jerit gadis itu riang apabila melihat gerangan tubuh yang ditunggunya menghampiri.

"Maaf lambat," ucap haechan sambil tersengih.

"Takpe. Tunggu sejam lagi pun tak apa."

"Gedik," ejek haechan sambil tersenyum sinis.

"Aip, aku gedik dengan kau dan ayah aku je erh," marah minjung sambil sempat menampar lembut bahu lelaki itu.

"Jadi, kau nak ajak aku pergi mana?" tanya minjung.

"Sabarlah pompuan. Nah, jom naik basikal aku."

Minjung mengecilkan matanya kepada haechan. Seketika dia berasa geram. Datang-datang saja mamat ni terus mencabar kesabaran minjung.

"Panggil aku minjung boleh tak? Kau sebut pompuan macam aku perempuan murahan," balas minjung dengan riak murung sambil menaiki tempat duduk belakang basikal haechan.

"Chagiya?"

"Tadi cakap aku gedik, sekarang dia lagi gedik. Bodoh!"

Belakang tubuh haechan dipukul berkali-kali.

Haechan hanya ketawa dan membiarkan minjung melepaskan geram.

"Arhh! HAECHAN!" jerit minjung terkejut apabila haechan menggerakkan basikalnya dan membuatkan dia hampir terundur ke belakang.

"Cepat arh peluk aku. Aku nak jalan cepat ni," ujar haechan lagi sambil ketawa sinis.

Minjung membuat muka menahan geram.

Tubuh haechan dipeluk lalu perut lelaki itu dicubit.

"Oi sakit bodo! Yalah yalah kita nak jumpa someone special ni. Jadi duduk diam. Tangan tu jaga sikit."

"Someone special?"

"Yeah."

hujan ↷ haechan  ✓Where stories live. Discover now