☂︎ + 33

166 57 24
                                    

"Weyh, haechan mana? Biasanya dia sampai awal dari kau."

"Hmm? Haechan?" tanya minjung dengan otak yang blank.

Lisa membuat muka terkedu dengan reaksi kawan baiknya itu.

"Ya haechan. Kau ni dah kenapa? Putus wayar?" balas lisa lagi.

"Ouh, ya tuhan! Sian dia di-terlupakan!"

"Tulah kau rancak sangat berbual sampai tak sedar boyfriend sendiri dah datang ke belum," perli jisoo.

"Yelah yelah, sorry. Korang lak melebih. Aku tanya changbin jap," ujar minjung lalu mendekati changbin. Salah seorang partner haechan di pasar sayur.

"Cabin, mana haechan?"

"Boleh tak kau stop panggil aku cabin?"

"Lidah aku terbelit do kalau sebut nama kau. Tu yang aku panggil cabin."

"Ish suka hati kau lah pompuan."

Minjung tertawa gembira kerana akhirnya lelaki itu mengalah dengan dirinya.

"Weyh jawablah soalan aku."

"Sabar aku tengah buat homework ni,"

"Kau tu yang bodoh soalan senang pun nak berjam," bidas minjung lalu merampas pen di tangan changbin dan menyelesaikan soalan matematik di buku lelaki itu.

"Selesai, sekarang jawab soalan aku."

Changbin memandang tidak percaya kepada gadis itu.

"Pintar juga erh girlfriend haechan ni. Aku ingat kau bodoh macam aku."

"Pala hotak kau. Kalau aku bodoh takdenya haechan nak dekat aku."

Changbin menjulingkan matanya. Menyampah.

"Haechan menjual sayur hari ni. Sebab tu dia tak dapat datang sekolah," jawab changbin akhirnya.

"Hah? Asal dia tak bagitahu aku?" soal minjung terkejut.

"Manalah aku tahu pompuan. Dah berambus aku nak siapkan homework."

"Eh, aku yang tolong kau jawab soalan kbat tadi. Kalau tak sampai tahun depan pun kau akan stuck kat soalan tu," ujar minjung sambil menjeling lalu pergi.

"Hmm."

hujan ↷ haechan  ✓Where stories live. Discover now