Misya

23.4K 792 12
                                    

Aku sampai sekolah awal harini. Ayah kena pergi meeting kat Nilai harini so yea. Busy family. Tapi aku tak pernah kisah. Sebab apa? Sebab aku ada kawan-kawan aku yang sangat aku rasa nak pijak. Hahaha takdelah. Mestilah kawan yang paling awesome. Okok so lemme introduce them.

First,Sara Farisya. Ok dia ni em cemana nak describe eh? Pendiam. Tak banyak cakap. Mysterious sikit orangnya. Lebih banyak memerhati. Selama aku kawan dengan dia memang dia ni jenis caring tak tunjuk ah. Hati pun sado je. But once you started knowing her,mak aih dahsyat jugaklah.

Second and the last? Zara Firasha. Dia ni lagi banyak cakap dari Sara. Periang orangnya. Sangat motivated tapi kalau dia down seluruh sistem keceriaan akan lumpuh,sebab dia Happy Virus. Extrovert gak and agak ekstrem tapi penakut kenkadang. Sama macam kakak dia,dia ni banyak memerhati dan berfikir. Oh did i mention both Sara and Zara are twins? But not that identical lah.

Kira persamaan tu tetap ada tapi susah sikit kot nak bezakan? Haah betullah tu.

Tiba-tiba kerusi di depan kelas ditarik. Aku pandang depan dan nampak dua orang budak laki-sorang tengah duduk dan sorang lagi tengah berdiri menghadap budak laki yang duduk tu. Kiranya dia menghadap aku jugaklah. Ehem. Ok Misya,relax. Tarik nafas,lepas. Fuh.

Yang tengah duduk tu classmate aku,Ilham. Dan..er yang tengah berdiri tu pulak Syazwan. Dia..budak kelas lain tapi dia suka menyemak kat sini sebab em Ilham kelas sini. Syazwan ni kawan aku dari sekolah rendah. Sejak azali lagi memang handsome bergaya kot. Tinggi tu em bolehlah dalam 170 cm? Oklah untuk budak form 4 macam dia kan?

Okay dia ni..sebenarnya crush aku. Aku suka dia sejak darjah 5. Yes aku tahu orang akan anggap aku ni tak matang dan yada yada yada..kesah pulak aku? Nak buat cemana en soal hati dan perasaan mana boleh paksa.

Masa first aku jumpa dia time form 1 memang sangat awkward. Sebab tiba-tiba je dapat jumpa dia balik. Yelah,masa darjah 6 aku pindah sekolah. So bila jumpa dia balik dari form 1 sampai form 3,dan form 4 aku dan dia sama-sama tak pindah boleh aku katakan yang kalau dah jodoh tak kemana hiks.

Masa form 2 pulak dah ok sikit kot. Dah ada interaksilah dan dia ni boleh dikatakan jejaka hot sekolah sebab ramai gila peminat dia. Tolonglah faham aku ni dari darjah 2 tau kenal dia. Darjah 1 tu tak pasti pulak sebab kecik lagi untuk ingat. Haha. Tapi sebenarnya masa aku darjah 5 baru aku perasan yang kitorang asyik sekelas je dulu.

Masa form 1 pun sekelas gak. Tapi dah lama lepastu aku dipindahkan ke kelas pertama (where I met those twins) dan dia? Stay kat kelas ketiga. Tapi dia ni pandai math dengan science. Dia ni pun takdelah introvert mana. Suka merayau dan memoyo keliling sekolah puih.

Dia senyumlah. Hiks comelnyaa! "Misya! Menghendap sape tu?" Aku terus melarikan pandangan dari Syazwan. Ngek betul Zara ni habis dua orang tu pandang belakang. "Oh. Hi syazwan!" Sara pulak baik hati pergi 'hai' si Syazwan esh. Ni mesti saja nak buat aku jeles ni.

Syazwan angkat kening je,membalas sapaan Sara. Dia pandang aku pulak. "Hai Misya" katanya.

Wowowowowow. Dia..cakap hai kat aku? Syazwan cakap hai kat aku? O em geh. Aku senyum balik. Dalam hati memang rasa nak lompat-lompat dah ni. "Lompat Misha,lompat. Satu,dua,tiga lompat! Ahahahahah" Aku menghadiahkan jelingan pada Zara. Sara hanya ketawa. Dan Syazwan akhirnya pergi ke kelas dia bila dah jumpa geng dia.

Selamat tinggal,putera idaman. (Ei pehal gedik sangat Misha ni). Ahaha diam ah.

CrushWhere stories live. Discover now