TUALA itu dicelup ke dalam air itu diperah. Tangan Tsaqif bergerak menyapu tuala basah itu pada bahagian kepala dan leher Atiqah.
Sejak tadi, suhu badan kakaknya terlalu tinggi. Ikutkan hatinya, dah lama dia bawa kakaknya ke klinik, tapi gadis itu menolak.
“Kakak, kenapa dengan leher kakak ni?” Atiqah buka mata, cepat-cepat tuala di tangan Tsaqif diambil dan menutup bahagian lehernya. Dia bangun duduk.
Kesan itu sudah memudar, tapi masih kelihatan.
Ah, dia malu!
“T-tak ada apa, n-nyamuk je.” Tsaqif mengangguk faham. Tengok saja bilik kakaknya tentu banyak nyamuk. Dengan kipas lama, tingkap pun tiada.
“Kesian kakak.. Tak apa, nanti Ali letak aircond dalam bilik kakak.” Atiqah ketawa kecil. Rambut Tsaqif diusap lembut.
“Kakak okay-” Tsaqif letak jari telunjuknya pada bibir Atiqah.
“Ali tahu kakak tipu. Tak apa, nanti Ali pujuk walid,” kata dia yakin.
“Kakak tak kisah, Ali. Ni, Ali dah balik rumah ibu dengan ayah?” Tsaqif mengangguk laju.
“Ali dari rumah dia orang lah ni,”
“Kakak, Ali nak tanya boleh?”
“Boleh, tanyalah.” Kepalanya dilabuhkan pada riba Atiqah. Dia tersentak kecil, namun cepat-cepat dia berlagak biasa.
“Kenapa kakak nampak takut dengan Abang Jeff?” Atiqah terdiam.
“Er.. k-kakak tak takut. Kakak t-terkejut. Semalam kakak mimpi b-buruk, lepas tu terbawa-bawa pula.” Tsaqif tergeleng-geleng.
“Lain kali, kakak kena tidur basuh kaki. Baca Al-mulk dengan doa tidur,” pesan dia membuatkan tawa Atiqah meletus.
Maaf sebab tipu, Ali.
“Tadi, abang Jeff kata kakak sebut nama Thaqief. Siapa dia?”
Atiqah telan liur.
Gemuruh.
“S-salah dengar kut, k-kakak sebut Tsaqif lah..” Tsaqif senyum. Pipi Atiqah dipegang dengan kedua belah tangan.
“Kakak rindu Ali ke?” Atiqah senyum.
“Rindu sangat!” Tsaqif tersenyum suka.
“Nanti kita balik rumah ibu dengan ayah!” Atiqah senyum.
Ya Allah, terima kasih sebab hadirkan Ali dalam hidupnya.
“MAL, kau ajak Bang JAZMI sekali?” tanya Hayder dengan nada berbisik. Lucas yang sedang memasak bersama Jazmi atau lebih tepat membuat vlog di dapur rumah Malique dipandang.
Malique mengangguk dengan senyuman lebar.“Aku nampak dia macam alone je, so why not?”
YOU ARE READING
BIDADARI ; MRS THAQIEF ✓
RomanceCOMPLETED BIDADARI SERIES I لَا يُكَلِّفُ اللّٰهُ نَفْسًا اِلَّا وُسْعَهَا ۗ ❝Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya.❞ [al-Baqarah : 286] PERTEMUAN TIDAK DIJANGKA MEMAKSA MEREKA BERSATU. 𝐋𝐔𝐓𝐇 𝐓𝐇𝐀𝐐𝐈𝐄𝐅 𝐀𝐓𝐈�...