23

1.6K 91 62
                                    

BLUERK!”

Atiqah bercangkung di tempat ambil wuduk. Dadanya ditepuk menghilangkan rasa perit.

Nafasnya berombak laju.

Niatnya tadi nak solat dhuha, baru saja nak ambil wuduk. Dia termuntah. Kepalanya terasa berpinar.

Pandangan pun rasa kabur.

Kini, dia bersandar lemah pada dinding. Perutnya memulas sejak tadi.

“Astaghfirullah, kenapa sakit sangat ni?” Minyak angin disapu pada leher dan perutnya.

Perutnya diusap perlahan.

Mungkin senggugut.

Ya, senggugut.

Kan?

“OKAY, jadi pada hari ni saya nak masuk topik baru

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

OKAY, jadi pada hari ni saya nak masuk topik baru. Buka buku teks..”

Thaqief senyap dari tadi. Langsung tak boleh nak berikan perhatian. Kepalanya betul-betul sakit.

Rasa mencucuk-cucuk.

“Han, ada minyak angin tak?” Tanya Thaqief lemah.

Johan berkerut.

Gila ke apa? Lelaki macam dia mana ada simpan minyak angin.

“Tak ada, kau kenapa?”

Pelipisnya diurut perlahan.

“Aku pening sangat ni..” Adu Thaqief lagi. Johan diam seketika sebelum membuat sesuatu yang mengejutkan seluruh kelas itu.

“Cikgu, Thaqief tak sihat. Boleh dia pergi bilik sakit?” Thaqief membulatkan mata. Lengan Johan dipukul.

Tak boleh berahsia ke apa.

“Kamu betul-betul tak sihat ke? Muka kamu pun macam pucat saja,” kata Cikgu Aida.

“Pergilah bilik sakit. Johan, kamu teman dia.”

Okay cikgu!” Dengan penuh semangat, bahu Thaqief dirangkul dan dia keluar dari kelas.

“Kau nak apa-apa? Aku ambilkan,”

Thaqief menggeleng lemah. Perlahan tubuhnya dibaringkan di atas katil bujang itu. Lengan kanan dilabuhkan di atas dahi.

Penat.

Rasa loya dan tak selesa.

“Aku nak rehat, setengah jam sebelum balik kejut aku,” kata Thaqief.

Johan mengiyakan saja.

“Iyalah, ada apa-apa, jangan cari aku. Assalamualaikum!” Sejurus itu, tubuh Johan hilang di sebalik langsir di sebelah katil Thaqief.

Nak tidur lah tu.

Thaqief membuat muka dalam diam.

Bengong punya member.

BIDADARI ; MRS THAQIEF ✓Where stories live. Discover now