36

1.3K 89 22
                                    

“SAYANG? Kenapa muncung muncung ni?” tegur Thaqief. Bibirnya bergerak mengucup lembut bibir Atiqah.

“T-tak ada apa-apa,”

“Menipu je kerja budak comel ni! Bagitahu abang, kenapa ni?” tanya Thaqief, bibir lembut itu dicium lagi. Atiqah menggeleng kepala.

“Rindu ibu..”

Thaqief mengusap lembut rambut isterinya.

“Nanti lepas abang dah habis exam, kita balik rumah ibu. Sekarang ni, kita duduk rumah family abang dulu okay?”

Dia tak nak, tapi Thaqief terlalu berharap.

O-okay..”

“Janganlah sedih sedih, omma baiklah. Dia cuma garang sikit je, sayang jangan takut.” Pujuk Thaqief lagi.

Atiqah angguk lagi. Thaqief senyum nipis. Kesian pula dia tengok muka sedih Atiqah.

“Dah pukul berapa ni, kita turun makan, ya?”

“J-jom,” Atiqah bangun dan berjalan mendahului Thaqief.

“Sayang, janganlah jalan laju sangat. Pegang tangan abang,” kata Thaqief.

Tangan mereka disatukan.

Morning,” tegur Thaqief ceria. Kedua orang tuanya tersenyum.

“Tak takut ke nak exam lepas ni? Happy semacam je appa tengok,”

“Dah ada isteri bagi semangat, terus tak takut, kan?” Puan Tania menyampuk bicara mereka.

“Kakak, kakak tak makan?” Malique bertanya kepada Atiqah.

“Sayang? Kenapa ni?” tanya Thaqief apabila Atiqah hanya membatu di sebelah. Atiqah menggeleng perlahan.

“T-tak ada apa,”

Terus tangannya mencapai roti bakar dan digigit.

“Atiq janganlah malu-malu, buat saja macam rumah sendiri.” Puan Lee ketawa kecil. Ikutkan hati, nak saja dia sumbat semua makanan dalam mulut gadis itu.

Mengada!

“Omma, mana Cik Mila? Dia tak datang ke?” Baru Thaqief perasan wanita tua itu tiada di situ.

“Dia ambil cuti, omma pun bagi sajalah. Alah, macam omma tak boleh buat kerja sendiri.” Thaqief mengangguk faham.

“Omma jangan buli isteri Qief pula,” kata Thaqief dengan nada bergurau.

“Tak adalah, omma faham sangat orang mengandung ni cepat penat.” Balas Puan Tania. Matanya mencerlung Atiqah dalam diam.

Thaqief senyum lebar.

Thank you, omma,” ucap Thaqief bersama senyuman.

Tanpa Thaqief sedar, dia sendiri yang buka ruang untuk Atiqah merasai neraka dunia yang ibu kandungnya sendiri ciptakan.

Tanpa Thaqief sedar, dia sendiri yang buka ruang untuk Atiqah merasai neraka dunia yang ibu kandungnya sendiri ciptakan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
BIDADARI ; MRS THAQIEF ✓Where stories live. Discover now