ATIQAH yang berdiri di hadapan cermin dipeluk dari belakang. Thaqief tersenyum lebar.
“Cantiknya dia..” puji Thaqief. Matanya tak lepas memandang refleksi mereka di cermin. Atiqah nampak ayu bila pakai blouse biru yang dia beli.
Bahu Atiqah dipegang dan ditoleh ke arahnya. Pipi Atiqah dielus lembut membuatkan dia sedikit terkejut.
“Neomu yeppeuda,” (so beautiful)
“Abang cakap apa?” tanya Atiqah pelik.
Thaqief ketawa kecil. Nampak sangat tak layan K-drama.
Benda basic pun tak tahu?
“Sayang cantik sangat!” Mendengar itu terus pipinya menjadi kemerahan.
'chup'
“I hope our baby get your cheeks,” Thaqief elus lembut pipi putih kemerahan itu. Cantik. Atiqah tidak menjawab, pandang Thaqief pun dia sudah malu. Wajah Atiqah ditenungnya. Bersih tanpa sebarang cela.
Nampak suci saja.
“Sayang memang tak pakai make up ke?”
Atiqah menggeleng kepala perlahan. Dia tak pernah ada set alat solek pun sebelum ini, yang dia ada pun bedak Carry Junior dengan lip balm. Lagipun, dia bukannya keluar ke mana-mana nak melawa bagai. Duduk rumah juga akhirnya.
“Saya tak pandai. T-tapi kalau a-abang nak, n-nanti saya belajar.”
Thaqief menggeleng sambil hidungnya digesel dengan hidung Atiqah.
“Tak payah, sayang dah cukup cantik dah.” Puncak hidung Atiqah dikucup lembut sebelum dia jauhkan wajahnya.
“Merahnya pipi. Malu, eh?” soal Thaqief dengan nada mengusik. Jari telunjuk mencuit-cuit pipi itu.
“M-maaf,” Thaqief tersenyum. Mula dah..
“Take your time, sayang. It's okay,” kepala yang berbalut tudung bawal itu diusap. Tangan Atiqah dibawa ke dalam genggamannya.
“Abang tak beli lagi cincin untuk sayang, abang nak beli guna duit abang sendiri. Nanti, ya?”
“Saya tak kisah, ini pun dah okay,” tuturnya jujur.
“Serius?” Atiqah mengangguk laju.
“Serius,”
Thaqief senyum.
Setiap kali dia bawa Atiqah keluar, satu barang pun isteri dia tak beli kalau tak disuruh. Itupun puas dia paksa. Atiqah jarang berbelanja. Jadi, baju Atiqah semua dia beli online sebab tak nak Atiqah tolak.
“Sayang ni berjimat sangatlah..” Atiqah garu kepala.
Berdosa ke kalau suami nak beli, tapi kita tak nak?
“K-kalau macam tu, a-abang beli sajalah..” kata Atiqah, mengalah.
Thaqief ketawa.
“Good girl,” Tangan Atiqah dipegang sebelum bibirnya singgah di situ.
“Jom, nanti lewat pula nak pergi check up.” Atiqah angguk. Beg tangannya yang berada di atas katil dicapai. Tangannya digenggam semula.
“Kita breakfast dekat luar lah, appointment pukul 9:30 kan?” tanya Thaqief teruja.
Maklumlah, hari ini kali pertama mereka pergi check up bersama.
Dia pula cuti.
“Haah,” Atiqah mengangguk.
YOU ARE READING
BIDADARI ; MRS THAQIEF ✓
RomanceCOMPLETED BIDADARI SERIES I لَا يُكَلِّفُ اللّٰهُ نَفْسًا اِلَّا وُسْعَهَا ۗ ❝Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya.❞ [al-Baqarah : 286] PERTEMUAN TIDAK DIJANGKA MEMAKSA MEREKA BERSATU. 𝐋𝐔𝐓𝐇 𝐓𝐇𝐀𝐐𝐈𝐄𝐅 𝐀𝐓𝐈�...