LUKE mengeluh perlahan.
Dia pelik.
Pelik dengan perangai seorang Yusuf Nazryn.
Tengoklah di mana dia sekarang.
Duduk dekat kerusi batu di luar rumah Puan Sarah dan pastikan Atiqah baik-baik saja.
Ergh, dia pun nak ikut dengan Kasyaf dan Damian ke Pulau Pinang!
Dia Luke Taufeeq bukan Luth Thaqief.
"Atiq- hey! Bila you balik?!" Jerit satu suara.
Luke terus pandang ke arah Farhah yang berdiri di muka pintu rumah. Dia berdecit, gila!
"You memang gatal kan? Mana Atiq? I risaukan dia dari semalam tau?! And you sesuka hati je ambil kesempatan atas dia!" Marah Farhah.
Mana tidaknya, dari semalam dia telefon Atiqah tapi langsung tak berjawab. Tanya Puan Sarah, dia kata Atiqah baik-baik saja.
Sekarang tengoklah, dah kena bantai dengan anak angkat pakcik buaya.
"Lelaki miang! Atiq! Bangun, Atiq! Bangun!" Farhah menjerit kuat. Cuba mengejutkan Atiqah yang sedang lena.
Luke bangun, budak perempuan ni dengan adik dia sama saja.
Kecoh.
"Atiq! Ba- Hey! You tutup call-" Luke tekup mulut Farhah.
"Diamlah, gila! Kau ingat kau seorang saja dekat sini?" Tangan Luke di mulutnya ditepis kasar.
"Tak senonoh, pegang anak dara orang!" Kata Farhah.
Luke menggulingkan biji matanya.
"Kau ni, mana tudung? Lawa sangat ke rambut tu? Aku tengok, biasa je.."
Farhah berdecit. Jari Luke yang memintal rambutnya dipukul kuat. Dia memanglah tak bertudung tapi dia tahu batas pergaulan yang patut dijaga.
"Jangan sentuh rambut I dengan tangan kotor you tu, eh? You buat apa dekat sini? Haih, menyampah! Kalau Kasy tak apa juga.." Suaranya di hujung ayat diperlahankan.
Qaliff Kasyaf.
Lelaki itu sudahlah kacak, baik, abang surau, pandai dalam semua benda, husband material pula tu! Anak ustaz lagi.
Luke tersenyum sinis.
"Kau ingat aku pekak? Kasy tak sukalah perempuan macam kau!" Kata Luke.
Farhah ketap bibir. Ini dah lebih.
"Eh, apa masalah you?! Apa hak you nak cakap macam tu? I ni kira normal lah kalau suka dia. Kalau I suka you, I adalah perempuan paling malang dalam dunia ni! Dahlah pendek!" Kutuk Farhah.
Kisah apa dia. Mulut Luke tu kalau boleh 24 jam nak mengutuk dia tak berhijab.
Luke merengus. Dia rasa tercabar dengan kata-kata gadis di hadapannya sekarang.
YOU ARE READING
BIDADARI ; MRS THAQIEF ✓
RomanceCOMPLETED BIDADARI SERIES I لَا يُكَلِّفُ اللّٰهُ نَفْسًا اِلَّا وُسْعَهَا ۗ ❝Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya.❞ [al-Baqarah : 286] PERTEMUAN TIDAK DIJANGKA MEMAKSA MEREKA BERSATU. 𝐋𝐔𝐓𝐇 𝐓𝐇𝐀𝐐𝐈𝐄𝐅 𝐀𝐓𝐈�...