25

1.9K 98 87
                                    

“KAU ada rasa nak muntah? Pening ke? Ada mengidam apa-apa?” tanya Thaqief dengan nada risau.

“T-tak ada,” Atiqah menggeleng perlahan. Kepalanya dari tadi menunduk. Thaqief tongkat dagu di hadapannya.

“Kau betul tak ada nak makan apa-apa? Kalau ada, aku nak belikan.”

“T-ta-tak apa, s-saya o-okay.” Thaqief tersenyum nipis. Atiqah nampak betul-betul tak selesa dengannya.

Tak apalah, baby steps.

Lepas nikah, pandai-pandailah dia ambil hati Atiqah lagi.

“Kau.. masih marah kan aku?”

Thaqief diam sejenak sebelum bibirnya ditepuk sendiri.

Bodoh, kau fikir kau ambil pemadam dia ke nak tanya macam tu!

“Aku..”

“S-saya d-dah maafkan a-awak, tapi s-saya masih cu-cuba l-lupakan..” Thaqief senyum kelat.

“Aku akan pastikan kau.. kau tak takut dengan aku dah!”

“Qief,” bahunya terasa dicuit dan lambat lambat dia menoleh.

“Kau mute phone ke? Omma appa kau dah balik, Ben call aku tadi.” Beritahu Johan. Thaqief bangun dari duduk. Wajah kedua rakannya dipandang bersilih ganti.

“Kau orang, serius ke?” Mereka mengangguk serentak.

“Ben cakap, appa kau siap kerja awal and.. halmeoni kau ada sekali,” Thaqief tepuk tangan.

Bagus!

“Allah memang permudahkan urusan aku,”

Johan berkerut, Yusuf berdecit.

“Kau.. tak takut ke?” Johan bertanya. Thaqief ketawa kuat sebelum dia menunduk. Bahu Johan dan Yusuf dipegang.

“Omma aku akan bunuh aku!” Mukanya diraup ke belakang.

“Apa kau nak buat? Dah senja ni,” Zulaikha yang dari tadi asyik diam, bertanya. Pandangannya jatuh pada Atiqah.

“Aku.. aku tak ada pilihan lain selain.. jujur,” beritahu Thaqief.

“Kau.. boleh kan ikut aku balik?” tanya Thaqief sambil merenung Atiqah.

Zulaikha menggeleng laju.

“K-kau.. kau tak boleh, sekarang dah lewat.” Tangan Atiqah dipegang. Sekarang dah pukul enam petang. Memang habislah kalau Atiqah balik lambat.

Tak pasal-pasal kena marah lagi.

Eh, kau nak bawa dia pergi mana?!” Belum sempat dia nak kejar, Yusuf tahan bahunya.

“Aku rasa, baik esok saja kau buat. Kau tak ingat betapa gelabahnya dia sebab balik lambat hari tu.” Yusuf saja mengingatkan. Thaqief melepaskan keluhan lemah.

“Iyalah, tapi..”

“Aku nak ikut dia.”

”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
BIDADARI ; MRS THAQIEF ✓Where stories live. Discover now