45 ALICE

1.2K 83 45
                                    

TRIGGER WARNING & MATURED

'PANG'

Sebaik saja dia membuka pintu rumah, pipinya terus ditampar sehingga wajahnya terteleng ke tepi. Pipi yang mula kemerahan itu dipegang.

“K-kenapa..”

Eh, perempuan! Kau ni tak cukup dengan melacur, suami orang pun kau nak rampas ke?” Marah wanita di hadapannya.

Dahinya berkerut.

“S-suami? S-saya rasa puan salah orang- Argh!” Tangannya yang mencengkam rambutnya cuba dilepaskan namun tak berjaya.

“Kau tak payahlah nak acah tak tahu sangat, dah jelas kau rampas suami aku! Mana Jaejoong?!” Mata sepetnya serta merta membulat.

“J-ja-jaejoong suami.. p-puan?” Tania tergelak sinis.

“Kau tak tahu? Huh, sedih.”

Mata Alice mula bergenang.

Jaejoong tipu dia?

Tapi kenapa?

Tanpa berlengah, tubuh Alice ditolak ke tepi dan dia melangkah masuk. Sekeliling rumah besar itu dilihatnya dengan hati yang membara. Rumah ini malah lebih besar daripada rumah yang dia dan Jaejoong tinggal.

“Bagitahu aku, apa yang kau buat sampai Jaejoong sayang sangat pada perempuan murah macam kau?” Sinis Tania berkata.

Alice diam. Masih tak boleh terima yang Jaejoong berbohong.

“Kenapa diam, tak percaya aku ni isteri dia?” Tania bertanya penuh sinis. Sampul surat yang dibawa tadi dihulurkan kepada Alice.

“Bukalah,”

Dengan tangan yang agak terketar, sampul itu dibuka.

Sijil nikah.

Terus air matanya mengalir.

Jaejoong tipu dia.

“Nak tengok anak kami? Dia cantik sangat!” Sekeping gambar diletakkan di telapak tangannya. Gadis kecil itu tersenyum manis, wajahnya memang seiras dengan Jaejoong. Menguatkan lagi kenyataan wanita cantik di hadapannya.

“Aku dengar kau non-muslim, kau tengoklah apa kau dah buat. Sebab kau, dia sanggup tipu agama dia. Aku muslim, jadi secara tak langsung Jaejoong pun muslim.” Angkuh suaranya berbisik di tepi telinga Alice.

“Perkahwinan kami, sah. Di sisi agama dan undang-undang.”

Wajahnya mula basah dengan air mata yang tidak berhenti mengalir.

Sakit.

Jaejoong tahu betapa dia teringin untuk menjadi seorang muslim dan apa yang lelaki itu balas betul-betul menghancurkan hatinya.

“S-saya minta m-maaf, s-saya ta-tak tahu semua ni..” Tania tertawa sinis.

“Maaf kau takkan pulangkan kasih sayang dia pada aku.”

“S-saya akan pergi, s-saya a-akan tinggalkan d-dia..” Kata Alice.

Dagu Alice diangkat dengan hujung jari telunjuknya.

“Jangan cakap saja, buat!” Beg tangan yang diletakkan di atas sofa tadi diambil semula dan dia melangkah keluar.

'bum'

Pintu dihempas kuat. Serentak itu tubuhnya terkulai lemah. Sebelah tangan ditahan pada badan sofa. Matanya terpejam dengan air mata yang masih mengalir.

BIDADARI ; MRS THAQIEF ✓Where stories live. Discover now