9

87 15 0
                                    

"Esok tak kerja, JOM TENGOK MOVIE!!" ucap Seungkwan sebelum menjerit mengajak kawan-kawannya yang lain.

"JOM!!" jerit Mingyu pula yang berlari keluar dari biliknya.

"Hansol! bawakan tilam nipis tu sekali!" jerit Seungkwan kepada Vernon yang masih berada di atas.

"Kwan, pergi tolong Hansol kalau kau nak baring sekali" tegur Jisoo lembut.

"Hehe, okay2" lalu dia pun berlari naik ke atas.

"Korang tak nak baring ke nanti?" soal Jeonghan yang baru turun dari tingkat atas kepada 96 liner. Diorang dah sampai dulu kat situ, maklum lah bilik dekat je dengan ruang tamu.

"Entah Jihoon ni, dia kata dia malas nak angkat tilam nipis tu" balas Jun.

"Orang dah ajak dah dia tadi angkat sama, tapi dia tak nak" sambung Wonwoo pula.

"Nanti tengok-tengok, dia dah menumpang kat tilam nipis orang lain" tambah Hoshi pula.

Apabila si Woozi ni dengar nama dia kena petik plus dipersalahkan, dia terus pandang kawan sebaya dia tu pastu dia balas balik.

"Sejak bila aku kata aku malas nak angkat tilam nipis tu hah? Sejak bila tang masanya kau ajak aku angkat tilam nipis tu hah? Dan kau hamster, cakap dengan cermin ke?" bidas Woozi sebelum memberikan pandangan tajam ke arah tiga kawan sebayanya itu.

"Haishh hyung berempat ni, pergi lah angkat sana, nanti mula lah bila dah ngantuk,sibuk menyelit kat orang" ucap Minghao yang dah faham sangat dengan perangai empat manusia itu.

"Haah pergilah angkat, angkat sama-sama, tak lah penat mana pun nanti" balas Seokmin pula yang baru keluar dari biliknya sambil membawa bantal dan selimut. Tilam nipis dah dibawa Minghao. Mingyu bawa apa? Bawa diri. Tak lah, Mingyu keluar bilik awal sebab dia nak setting tv dulu, kan diorang nak tengok movie.

"Ha yelah2, ha jom manusia sebaya ku, kita angkat tilam nipis yang tak berapa nak berat tu sama-sama" ucap Jun lalu menghulurkan tangannya ke Woozi namun ditepis oleh lelaki itu dan dia terus berjalan masuk ke biliknya tanpa menghiraukan rengekan Jun dibelakang. Manakala si Wonwoo tengah paksa si Soonyoung bangun sebab dia lah yang paling malas nak angkat tilam nipis tu.

"Haihh perangai macam budak-budak lah hyung 96 liner ni" ujar Vernon sebelum duduk di atas tilam nipis yang telah dia bentang.

"Itulah tu, Chan kecil pun kalah" tambah Seungcheol lalu dia mengusap lembut kepala si Chan kecil.

"Tak pelah, kalau hyung-hyung tadi tu macam budak-budak, Chan boleh main dengan diorang" ucap Chan kecil lalu tersengih otter 1.0.

"Daripada Chan main dengan hyung yang tak berapa nak rupa hyung tu, baik Chan main dengan hyung ni" balas Seokmin pula yang telah baring di atas tilam nipis yang dibentangkan oleh Minghao tadi.

"Sini Chan, baring dengan hyung" ajak Seungkwan lalu menepuk ruang tilam nipis yang kosong di sebelahnya.

"Yang ini bagi aku je baring!" balas Jeonghan lalu melompat baring di tempat yang Seungkwan tepuk tadi.

"Han hyung!" marah Seungkwan lalu dia menampar bahu Jeonghan perlahan.

"Hehe, meh lah baring dengan aku. Aku nak baring dengan kau"

"Ish, pergilah sana, kan Seungcheol hyung dah bentang tilam nipis tu" rengek Seungkwan lagi.

"Kat sana sempit lah, Jisoo dengan Cheol tu dah lah besar" balas Jeonghan.

"Banyak lah kau punya sempit, sebelah Shua tu ada je kosong. Luas pulak tu" bidas Seungcheol apabila nama dia tiba-tiba dipersalahkan sebab ruang sempit.

Future | SVT Lee ChanWhere stories live. Discover now