"Yah! Lee Chan!" jerit seorang gadis dari arah belakang. Chan tersentak kecil sebelum menoleh ke belakang apabila namanya dijerit ditempat awam itu.
Gadis itu terus melambai tangan ke arahnya sebelum berlari anak menuju ke tempat Chan. Chan hanya mampu menepuk dahi apabila melihat telatah kawan perempuannya yang satu ini.
"Kau kenapa ni, Eun? Tak malu ke ha jerit-jerit. Orang pandang taw" kata Chan separuh sabar. Manakala, kawan Chan, ataupun Park Eunhi namanya hanya tersenyum kelat ke arahnya.
"Biarlah, aku kan artis. Itu orang pandang-pandang tu" jawab Eunhi selamba, membuatkan Chan menepuk dahi buat kali kedua.
"Hehe, janganlah marah. Asyik nak marah je, belum kahwin dah tua. Tsk tsk" pujuk Eunhi sambil mengusik Chan. Chan sekali lagi hanya mampu bersabar.
"Ha nak apa jumpa aku ni?" tanya Chan malas.
"Eh! Dah lama tak jumpa, macam tu je kau tanya aku. Kawan lupa kawan kau ni" bidas Eunhi separuh geram.
"Macam baru jumpa kau semalam". usik Chan pula.
"Yahh! Terakhir kita jumpa waktu sekolah menengah taw, pastu masing-masing dah buat hal sendiri. Lupa ke?" bidas Eunhi lagi. Chan hanya tergelak kecil melihat reaksi Eunhi yang tak puas hati itu.
"Yelah yelah, saja je. Kau datang sini dengan siapa?"
"Sorang je" jawab Eunhi ringkas sebelum tersenyum kecil.
"Kau kenapa dah tersengih-sengih macam kerang busuk ni?" soal Chan pelik, apabila Eunhi sudah memandangnya sambil tersengih-sengih. Namun, kata-kata Chan itu sedikit pun tidak menyakitkan hatinya.
"Jom makan, kau belanja" ajak Eunhi selamba. Chan melopong kecil dek terkejut mendengar ajakan Eunhi sebelum mengeluh perlahan.
"Kau ni kan, dari zaman sekolah menengah sampai sekarang. Asyik makan je, pastu aku yang kena belanja" balas Chan sedikit menjeling wajah tak bersalah Eunhi itu.
"Alah jom lah. Lapar ni" ajak Eunhi sedikit merungut. Chan pasrah.
"Nanti aku minta duit upah dari tunang kau sebab asyik aku je kena bayar makanan kau" kata Chan selamba. Eunhi pula memutarkan biji matanya tanda tidak kisah.
Kemudian, mereka pun berjalan dari satu gerai ke satu gerai membeli makanan yang mampu mengenyangkan perut si Eunhi ini.
-
"Dah pergi balik, nanti tunang kau cari. Aku juga yang menghadap dia nanti" ucap Chan sambil tangannya melambai ke arah Eunhi menyuruh gadis itu pulang. Eunhi mencebik sedikit sebelum menepis tangan Chan yang tak henti-henti melambai itu.
"Ish! Sabar lah. Aku nak bagi kau ni" balas Eunhi sambil menggeledah bag tangannya mencari sesuatu.
"Bagi apa?" soal Chan pelik.
"Ha ini!" ucap Eunhi sedikit teruja sambil menghulurkan sekeping kad kepada Chan. Chan berkerut kecil sebelum mengambil kad itu.
"Kad kahwin?" soalnya sebelum memandang wajah Eunhi yang sudah tersenyum lebar itu.
"Yup! Jemput datang taw" balas Eunhi sambil mengangguk teruja. Chan hanya mengangguk faham.
"Ha okay, tapi kalau tak bagi kad pun tak apa kot"
"Kenapa pula?"
"Iyalah, aku serbu je masuk majlis tu nanti. Kan aku kawan baik kau" balas Chan selamba, membuatkan Eunhi pula yang menepuk dahi disitu.
"Adat lah, Chan" balas Eunhi pasrah dengan perangai Chan seorang ini. Chan pula hanya tergelak kecil.
"Tahu lah, saja je. Dah pergi balik sana. Hati-hati!" ucap Chan sebelum melambai tangannya lagi menyuruh Eunhi beredar dari situ.
YOU ARE READING
Future | SVT Lee Chan
Fanfiction"Kalaulah dulu aku tak lemah mesti aku tak sakit macam ni." kata Chan sendiri. - "Chan hyung jangan tinggalkan kita" "Hyung tak tinggalkan Chan, hyung akan tetap ada dengan Chan..." "...dekat sini". sambungnya lagi sambil menepuk perlahan dada ba...