"Hello, ada orang tak dekat rumah?" tanya Dino apabila pintu rumah dibuka olehnya. Tangan kirinya memegang beg yang berisi pakaian dan barang lainnya.
"Macam tak ada orang je hyung" ucap Chan kecil. Dia berjalan menuju ke salah satu sofa yang berada di ruang tamu lalu melabuhkan punggungnya di atas sofa tersebut.
"Tak de orang? Pelik" kata Dino perlahan.
"Hello!! Ada orang tak dekat rumah?!" jerit Dino tiba-tiba, membuatkan Chan kecil menutup telinganya serta merta.
"Hyung! Apa ni jerit-jerit. Terkejut kita" balas Chan kecil.
"Woi! Apa ni masuk-masuk rumah je terus jerit-jerit! Tak reti bagi salam ke apa ha?!" jerit seseorang pula dari bilik bawah.
"Eh ada orang lah" kata Chan kecil. Kedua biji bola matanya pula membesar apabila mendengar suara jeritan itu.
"Hyung!" jerit Dino lagi.
"Apa?! Aku kat bilik ni ha!" jerit orang itu malas.
"Jom Chan" ajak Dino.
"Jom" balas Chan kecil lalu mengikuti langkah Dino masuk ke dalam bilik 97 liner.
"Minghao hyung?" tanya Dino apabila dia melihat sekujur tubuh yang kurus sedang berbaring di atas katil empunya nama.
"Huh? Chan? Bila kau balik?" tanya Minghao dengan mata yang dicelik sedikit.
"Baru je sampai tadi. Ingatkan tak ada orang, rupanya ada hyung. Mana yang lain?" balas Dino. Dia mengambil tempat duduk di sebelah Minghao yang masih berbaring itu.
"Yang lain ada je dekat bilik. Tidur agaknya" jawab Minghao tanpa memandang wajah Dino. Dino dan Chan kecil hanya mengangguk faham.
"Hyung dah makan?" soal Dino.
"Belum"
"Nak makan tak?"
"Nak.. lapar" jawab Minghao persis budak kecil.
"Kalau nak jom lah, mama ada bekalkan makanan tadi" ajak Dino dan Chan kecil hanya mengangguk setuju.
"Mama? Makanan?" tanya Minghao teruja. Dino dan Chan kecil hanya mengangguk iya.
"Nak!" jerit Minghao sebelum bangun dari perbaringan dan terus berlari keluar dari biliknya menuju ke dapur.
Chan kecil dan Dino hanya menggeleng kepala melihat tingkah laku Minghao yang berubah dalam sekelip mata itu.
-
Tok!!
Tok!!
"Masuk!"
Pintu bilik 95 liner dibuka. Manusia yang mengetuk pintu itu tadi, memaparkan senyuman manis kepada manusia yang berada di bilik itu.
"Hyung! Chan dah balik!" ucap Dino gembira di muka pintu bilik 95 liner.
"Oi!! Bila kau balik?" tanya Jeonghan turut teruja. Dia berlari anak menuju ke arah Dino lalu memeluk tubuhnya.
"Baru je tadi. Orang dah jerit-jerit kat bawah tanya ada orang ke tidak. Tapi tak ada orang yang menyahut" terang Dino sedikit mencebik serupa otter.
"Hyung dalam tandas tadi. Manusia dua orang tu pula tengah tidur. Nampak tu" balas Jeonghan sebelum menunjuk ke arah Seungcheol dan Jisoo yang sedang tidur di katil mereka.
"Dino turun dulu. Ka- "
"Chan! Cepat lah turun sini!" jerit Minghao dari tingkat bawah, memotong kata-kata Dino.
YOU ARE READING
Future | SVT Lee Chan
Fanfiction"Kalaulah dulu aku tak lemah mesti aku tak sakit macam ni." kata Chan sendiri. - "Chan hyung jangan tinggalkan kita" "Hyung tak tinggalkan Chan, hyung akan tetap ada dengan Chan..." "...dekat sini". sambungnya lagi sambil menepuk perlahan dada ba...