"Jay, Han" panggil Dino kepada dua rakannya itu.
"Yup?"
"What you want?"
"Amboi kau, speaking nampak" tegur Dino.
"Eh mesti, kita dalam hidup ni kena mempelbagaikan bahasa seharian kita" balas Han Bin ala-ala diva. Manakala Jay yang memerhati perangai pelik si Han Bin hanya menggeleng perlahan.
"Ha kau nak apa Chan?" soal Jay.
"Ermmm, aku sebenarnya..nak minta tolong dari korang ni" pinta Dino sambil tersenyum tawar.
"Tolong apa? Kau sakit ea?! Nak aku bawa pergi hospital?!" tanya Han Bin cemas sambil memegang wajah si Dino.
"Ish! Bukan lah. Aku tak sakit pun, aku dah makan ubat pagi tadi" jawab Dino sebelum menepis tangan Han Bin yang menyentuh wajahnya. Padahal yang sakit kepala, bukannya muka.
"Dahtu kau nak minta tolong apa?"
"Aku nak minta tolong jagakan hyung aku, boleh tak?"
"Hyung kau? Yang mana satu? Kenapa nak kena jaga dia? Dia sakit ke?" soal Han Bin bertalu talu. Manakala si Jay hanya mengelus dada, sabar daripada mengetuk kepala si Han Bin.
"Boleh tak tanya soalan satu-satu. Dia ni bukan robot yang boleh terus jawab semua soalan kau tu. Kalau dibuatnya dia tetiba sakit kepala, kau nak tanggung?" tegur Jay tegas. Dia risau je kalau tiba-tiba si Chan ni sakit kepala sebab soalan Han Bin itu.
"Lee Jihoon hyung, takpun nama panggilan dia Woozi hyung, kenal?"
"Kenal" balas Jay dan disetujui oleh Han Bin.
"Dia tak sakit pun, cumanya nak minta izin korang tumpangkan dia duduk dekat rumah korang"
"Kenapa nak duduk rumah kitaorang?" soal Han Bin yang mula serius dengan situasi itu.
"Sebab empat minggu ni rumah kitaorang takde orang nanti. Semuanya pergi bercuti, ada yang balik kampung juga. Sebab tu aku nak korang tolong jagakan dia jap" terang Dino.
"Kitaorang okay je kalau nak bagi Woozi hyung tu duduk dengan kitaorang, kan Han Bin?" jawab Jay manakala si Han Bin mengangguk laju macam budak kecil.
"Haah, kitaorang okay je. Tapi kenapa dia tak ikut korang pergi bercuti gak?" soal Han Bin pula.
"Sebab minggu ni dia kerja lagi, katanya budak yang dia tengah latih sekarang ni, ada pertandingan menyanyi hujung minggu ni sebab tu dia tak boleh cuti awal tu, tapi minggu ni jelah pastu habis minggu ni dia balik kampung dia pulak" jawab Dino dan diangguk Han Bin serta Jay tanda faham.
"Ha okay. Bila dia nak duduk dengan kitaorang?" - Jay
"Petang ni, sebab petang ni pun aku dah gerak balik kampung" balas Dino.
"Woozi hyung kerja ea?" - Han Bin.
"Haah, jap lagi dia datang sini dengan Chan kecil"
"Ouhh iya, budak kecil tu. Baru aku perasan yang dia tak de kat sini. Dia ikut Woozi hyung pergi kerja ke?" tanya Han Bin lagi.
"Haah, Woozi hyung yang ajak. Lagipun kalau dia duduk dekat sana, dia dengar orang menyanyi je, Woozi hyung pun tak de pergi mana-mana. Kalau kat sini kan aku banyak kerja, jadinya aku tak boleh perhatikan dia sangat" terang Dino panjang lebar.
"Ouhh okay"
"Faham-faham" jawab Jay dan Han Bin sambil mengangguk perlahan.
"Jadinya, boleh kan?" tanya Dino.
"Boleh apa?" soal Han Bin pelik.
"Boleh tumpangkan Woozi hyung untuk minggu ni je dekat rumah korang"
"Eh boleh, boleh sangat! No hal lah" balas Jay semangat.
"Terima kasih! Sayang korang!" ucap Dino lalu memeluk erat kedua tubuh rakannya itu.
"Sama-sama! Sayang kau juga!" balas dua orang lelaki itu gembira lalu membalas pelukan Dino.
-
bersambung~
-----------------------------------------------------------
YOU ARE READING
Future | SVT Lee Chan
Fanfiction"Kalaulah dulu aku tak lemah mesti aku tak sakit macam ni." kata Chan sendiri. - "Chan hyung jangan tinggalkan kita" "Hyung tak tinggalkan Chan, hyung akan tetap ada dengan Chan..." "...dekat sini". sambungnya lagi sambil menepuk perlahan dada ba...