37. Patří vám velké díky

67 6 5
                                    

Talon se probudila časně z rána. Nemohla spát. Ležíc v posteli zírala do stropu a přemýšlela nad mnoha věcmi. Chtěla si všechno projít a vidět. Všechno vědět. Teď když byla královna, musela mít přehled o všem. Chtěla hodně věci změnit a udělat jinak. Ryessa se s ostatními snažili, aby vše fungovalo a byla jim za to vděčná, ale teď to měla plně v rukou ona a hodlala dost věcí změnit a hlavně dělat po svém. Proto se také probrala tak brzy, aby měla čas se se vším seznámit. Vstala z postele a protáhla se. Přešla do místnosti s lázni, kde se lehce opláchla. Když byla hotová, přešla do části komnat, kde měla šaty, chvíli si je prohlížela s hlavou nakloněnou na stranu, pak jen mávla rukou a šaty, které tam měla se proměnily v úplně jiné. Takové, které vyhovovaly jí. Spokojeně se usmála a jedny si vybrala. Ne, že by Rye neměla vkus, ale na ni byl moc prudérní. Talon měla ráda úplně něco jiného. Více vyzývavějšího a extravagantnějšího rázu. Proto si oblékla dlouhé šaty vínové barvy, z látky tak jemné a průsvitné jako sama pavučina, ale to jí vůbec nevadilo. Vysoké rozparky po obou stranách. Od pasu přes prsa vedly jen tenké pruhy látky, které pokračovaly přes ramena až dozadu, kde se znova spojily v pase. Z ramenou ji také sahala až k zemi průsvitná vlečka. Vlasy si sepla do klasického drdolu, jen po stranách ji spadalo do tváře pár pramínku. Když byla spokojená s tím jak vypadá, vydala se z komnat projít si pevnost.

Po krátké chvilce její kroky narazily na Nasse. Zrovna rozmlouval s pěticí vojáků, kterým zadával směr a průběh jejich hlídky, když se všichni z nich podívali za něj a hluboce se uklonili. Nasius se otočil kolem své osy a jakmile si všiml Talon, jen se usmál a zlehka pokynul hlavou. Následně mávnutím ruky poslal muže pryč. „Procházíš pevnost? Nebylo by lepší abych tě provedl?" optal se s úsměvem.

Pohlédla na něj. „Ano procházím, potřebuju zjistit, co všechno tady je a jak to tady funguje, prostě vše, co musím vědět. Ode dneška to přebírám já a chci být v obraze," pronesla s úsměvem. „Jestli mě chceš provést, pak budu ráda," uculila se a vydala se dál, věděla, že jí bude následovat.

Opět se na královnu zářivě usmál, zapřel se rukou o jílec meče a vydal se směrem k ní. „Kde začneme? Je tu toho celkem dost, nejkrásnější je ale knihovna a hala pro trénink vojáků, můj vlastní návrh," nezapomněl se pochválit.

Když ji došel, sladce se na něj usmála. „Pak je tedy první zastávka jasná, jdeme do haly," pronesla a oba se vydali tím směrem, samozřejmě, že jí Nass vedl, „a pak knihovna a ostatní," mrkla na něj. „Mimochodem, pokud vím, Minas Morgul bylo zničeno, takže tohle všechno je vaše práce, vy jste vybudovali tuhle pevnost znova?" zeptala se.

Nasius souhlasně pokýval hlavou. „Trvalo to, dalo to hodně práce a přineslo to i pár obětí, ale nakonec se přece povedlo a je to tu takové, jak vidíš teď," zlehka rozhodil rukama, aby poukázal na zdobené haly. „Něco je dovezeno ze starých a uloupených věcí a majetku naší rasy, co jsme si ale vzali zpět, ovšem ano, vybudovali jsme to tu," odsouhlasil.

„Musím uznat, že je to tady opravdu krásné, nečekala jsem, že z toho, čím to kdysi bývalo, se stane něco tak, úžasného," pohlédla na něj a usmála se, „patří vám velké díky," řekla uznale a rozhlížela se kolem sebe. „Chtěla bych se zeptat ještě na něco," lehce se zamyslela, „jaká je Ryessa?"

Opět jí pokynul hlavou. „Přeci jsme nemohli nechat zaniknout jednu ze samotných ras a rodů, to by byl hřích sám o sobě," pokynul ji a pak se zamyslel. „Jak to myslíš? Je chytrá, někdy až moc vychytralá, ale ví, co dělá, když už to tedy dělá," pokrčil rameny.

„Myslím to tak, zda se jí dá věřit nebo s ní budu mít problémy," zastavila se a koukla na něj, „nerada bych ještě řešila nějaké pitomosti a co se týče té vychytralosti, i když na tu mou nemá," mrkla, „dostala jsem přece i vás dva ne," zazubila se a znova se vydala pomalým krokem dál.

„O tom nepochybuji, že jsi chytřejší než je ona," pronesl Nass, „a myslím, že se jí nemusíš obávat, přeci jen, kdyby s ní byl problém, tak by tohle nevytvořila, no ne?" zazubil se. „A i kdyby se něco dělo, hravě si s ní poradíš, o tom není pochyb," pokrčil rameny.

„Jenže to nikdy nevíš a já si chci jen být jistá komu můžu věřit a komu ne, nic víc, nic míň," lehce se usmála a oba pak pokračovali v prohlídce pevnosti.

Co však ani jeden netušil bylo, že je Ryessa spolu uviděla. Netušila o čem se bavili, to jí bylo teď celkem jedno. Štvala ji jiná věc a to ta, že se kolem královny Nass motal, zvlášť když měla na sobě tak vyzývavé šaty. Dobře věděla, že takové ji nedala připravit.

„Já jí věřím," pronesl Nass, „zda budeš i ty je jen na tobě, ale vzhledem k tomu že to je jedna z nejlepších čarodějek a léčitelek, stejně jako někdo, s kým jsem tohle vše vybudoval, by to nebylo od věci, a pokud tvou důvěru zklame," pousmál se, „pak se o ni postarám."

„Pokud jí někdy zklame, v co nedoufám, pak se o ni postarám sama a věř mi, že dokážu být velmi vynalézavá," zastavila se, otočila se k němu a pohlédla mu do očí. „Řekni, proč bys to dělal ty? Jen proto, že jsem královna a ty mě musíš chránit? Nebo zcela z jiného důvodů?" udělala krok blíž k němu a sledovala ho, pak se jen zazubila. „Když mě omluvíš, půjdu teď do knihovny, ráda bych si tam něco našla, už tě nebudu potřebovat," pronesla.

Ryessa se zamračila ještě víc a zatnula ruce v pěst. Musela uznat, že na královnu žárlila.

Nass se ušklíbl. „Už jen proto, že je má povinnost tě chránit a pomáhat ti, takže pokud by byl problém, zvládl bych ji, čímž nechci tvrdit, že ty ne," pokynul jí hlavou a pak se nadechl. „Kdyby něco, stačí se zeptat stráží, nebo poslat pro mě nebo Rye," vypnul Nass hruď a pak se dal na odchod. Měl docela hlad, a proto si to namířil rovnou směrem do kuchyně.

Talon se s úsměvem vydala do knihovny, měla před sebou dost práce a nehodlala ztrácet čas.

Stejně tak jako Tal a Nass, se i Rye odebrala raději pryč. Potřebovala to všechno strávit a vymyslet co dál.


Ilustrace ke kapitole:

šaty Talon😊😍

šaty Talon😊😍

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Genus Tenebris | 𝟏𝟖+Kde žijí příběhy. Začni objevovat