"Fang! Ceritakan padaku apa yang dah jadi pasal kemarin" Tiba-tiba Boboiboy menyergah fang saat baru sampai di kelas."Dia tak ingat" fang hanya diam sambil menatap Boboiboy seolah tak tau apa-apa.
"Entahlah, tak ada kejadian apapun Kot?" Jawab fang buat-buat tak tau sambil pandang arah lain
"Jangan nak tipu! Kau tau kan!, Takkan lah aku tetiba bangun di UKS tanpa sebab apapun?! Pasti ada kejadian yang aku lupa....bagitau lah fang" ucap boboiboy lagi dengan suara memelas di akhir kalimat nya. Fang kembali menatap Boboiboy yang sedang menatap nya penuh tanda tanya.
"Kau betul-betul tak ingat ke?" -fang
"Betulah tak" -boboiboy
"Hmmm sebenarnya kemarin tu, kau jatuh agak kuat Kat lantai, habistu pengsan" jawab fang dengan santai agar Boboiboy mempercayai nya.
"Iyeke?"
"Iyeee"
Boboiboy masih mencoba mengingat kembali kejadian kemarin meskipun fang sudah memberitahu nya. Mungkin saja dia bisa mengingat nya kembali saat mendengar jawaban fang.
"Hehe tak ada beda nya dengan yang dulu, pelupa, comel lah dia ni pasang wajah polos macam tu aaaa geram aku tengok rasa nak cubit pipi dia tu" monolog fang gemas menatap wajah boboiboy yang sedang berfikir. Mode kalem memang cute budak bertopi ni 😂
.
"Wey cikgu datang wey!"
Semua murid langsung kembali ke tempat duduk nya masing-masing, begitu juga Boboiboy yang duduk di depan fang. Tak lama kemudian seorang guru lelaki dengan rambut ungu sama macam fang- malahan guru tuh hampir persis macam fang hanya sama model rambut mereka saja yang agak berbeda. Boboiboy yang melihat guru itu semakin kebingungan dan menoleh ke belakang .
"Eerr...fang--" -boboiboy
"Jangan tanya" -fang
Guru itu meletakkan buku dan barang nya di atas meja sebelum menatap ke arah semua murid dengan senyuman tipis.
"Perkenalkan nama saya cikgu kaizo dan saya akan menjadi guru BI (bahasa Inggris) Korang mulai saat ini, mohon kerja sama nya" ucap guru itu 'kaizo'. Semua perempuan mulai berbisik-bisik tentang betapa keren nya guru mereka ini, atau mungkin ada yang membahas hal lain??
"Baiklah bertenang.... sebagai permulaan cikgu takkan mulai perlajaran dulu teruntuk hari ni, jadi mungkin kita bisa berbagi cerita dan mendekatkan diri....jadi adakah yang nak bertanya pada cikgu?"
"Cikgu boleh tak saya minta no phone cikgu" ucap seorang perempuan asal menyetus. Kaizo hanya tersenyum ke arah nya
"Ohh... mestilah tak boleh...itu private tau, tapi kalau Korang nak no si fang tu boleh sahaja" ucap kaizo sambil melirik ke arah fang dengan jahil, fang pula hanya menjeling ke arah Abang nya itu.
"Alah...tapi cikgu kaizo lagi handsome dari fang"
"WHATT!?" -fang
Fang mendengus sebal lalu mengalihkan pandangannya ke arah jendela dengan wajah tak puas hati.
"Ada lagi yang nak tanya?" -kaizo
"Cikgu!"
Tiba-tiba ada murid yang mengangkat tangan nya, kaizo langsung menoleh dan mendapati Boboiboy lah yang memanggil nya.
"Cikgu, boleh tak kalau pindahkan si land--fang ni" ucap Boboiboy sambil menunjuk ke arah fang yang di belakang nya.
"Pindahkan kemana??" -kaizo
KAMU SEDANG MEMBACA
just friend or rival? (Fangboy Fanfic) ✓
RandomBXB! ⚠️ GAY || Ini bukan oneshot, cerita ni iyalah cerita berkelanjutan || Sinopsis ↓↓ Boboiboy dan fang sudah menjadi rival sejak duduk di kelas VII lagi. Entah apa yang membuat mereka saling membenci, tapi sepertinya fang hanya menganggap itu hal...