Sampai saja di depan rumah, soyeon ingin membukanya tapi pintu terlebih dahulu dibuka dari dalam.
"Omma"tutur Soyeon lalu memeluk puan song.
"Kamu ok tak ni yeon, kenapa balik awal?"soal puan song.
"Tadi Soyeon hampir kena bunuh nasib la kami nampak tu yang tolong"tutur heeseung.
"Ah terima kasih tolong yeon ye, ahjumma tak tahu nak balas Jasa kamu macam mana"tutur puan song.
"Tak pe ahjumma, kami tolong ikhlas"tutur jay sopan sambil tersenyum nipis.
"Jemput la masuk ahjumma buatkan air"pelawa puan song.
Mereka pun masuk ke dalam rumah.
"Omma, yeon tolong eh"tutur Soyeon.
"Eh tak payah, layan la kawan kamu tu biar omma yang buat"tutur puan song.
Soyeon hanya mengangguk dan duduk bersama mereka di ruang tamu.
"Terima kasih tolong saya tadi, kalau tak de korang saya tak tahu apa nasib saya"tutur soyeon pada mereka.
"Tak pe la, jantan tu memang patut kena pun"tutur Jake.
Selepas beberapa minit puan song pun tiba dengan sedulang air.
"Jemput la minum"pelawa puan song.
"Yeon esok kamu cuti je la"tutur puan song.
"Ni omma nak tanya kamu lalu lorong tu lagi ke?"soal puan song.
"Haah Yeon guna jalan tu, kalau guna jalan lain nanti sampai lambat"balas Soyeon.
"Kan omma dah pesan jangan guna jalan tu, nanti terjumpa anjing-anjing kurap tu lagi macam mana"tutur puan song.
Soyeon menepuk dahinya perlahan.
"Anjing kurap?"soal Sunoo.
"Tak de la yeon balik lambat haritu ahjumma tanya la kenapa lambat lepastu dia kata ada halangan terjumpa anjing kurap 7 ekor pula tu"Terang puan song.
"Oh macam tu"tutur Jay sambil memandang Soyeon dengan tajam. Soyeon melarikan pandangannya ke arah lain.
"Kamu semua tunggu kejap ye ahjumma ambil makanan sikit"tutur puan song lalu pergi ke dapur.
"Best ke jumpa anjing kurap tu?"sindir Jay.
"Sorry la wak, saya tak tahu nak bagi alasan apa dekat omma"tutur Soyeon.
Jay hanya mengangguk, dia tak kisah pun. Saja mahu menakutkan Soyeon
"Ni makan la ahjumma ada buat biskut tadi"tutur puan song dari dapur.
"Wah! gomawo ahjumma"jawab mereka serentak dengan nada teruja.
"Terima kasih ahjumma"tutur Jay
Perangai macam budak-budak. Soyeon hanya mengelengkan kepalanya comel pula diorang.
🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Short StoryⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy