"waeyo?"soal Soyeon terkebil-kebil setelah tangannya dilepaskan Jay.
"Kau dengan Sunghoon apa masalah eh?"soal jay dengan muka yang serius.
"W-wae kenapa dengan kitaorang?"soal Soyeon tercengang.
"Kalau kau nak informal dengan dia pun tengok tempat dulu, kau ingat kau dengan Sunghoon je dalam syarikat aku? Kalau nak informal sangat, boleh keluar dari syarikat aku"tutur jay sambil memandang tepat ke arah Soyeon.
"Tapi.. tadi tak de orang--"
"Then, Saemin bukan orang?"soal jay menyampuk respon Soyeon, Soyeon mengemam bibirnya.
"Ne.. saya akan ubah kesilapan saya tadi"ucap soyeon Dan menunduk hormat.
"K, dah keluar"arah Jay dan duduk dikerusinya.
Dia menyandarkan dirinya pada badan kerusi dan menutup matanya, kemudian jay membuka matanya apabila dia rasa seseorang sedang memandangnya.
"Kau tercegat apa lagi kat situ bla la"tutur Jay.
"Erm ada apa² yang saya boleh tolong?"soal soyeon.
"Tolong berambus"balas Jay ringkas, Soyeon mencebik.
"Ala betul-betul la! Saya nak tolong ni, Alang² saya mood rajin--"
"Kau nak apa?"
"N-ne?"
Jay memandang Soyeon yang terkebil-kebil itu.
"Tak payah buat² rajin, aku tahu kau nak minta something"
Soyeon hanya tersengih.
Ok kantoi
"Saya ikhlas je nak tolong, tapi tuan remind saya pasal tu, so kejap eh"tutur Soyeon Dan mengeluarkan sehelai kertas yang terlipat dua Dari beg sandangnya.
"This"tutur Soyeon seraya menghukurkan kepada Jay, jay mengangkat keningnya seboum menyambut huluran Soyeon.
Jay menilik isi kandungan kertas itu.
"Tolong sign please"rayu Soyeon.
"Benda alah apa ni?"
"Lawatan kerja dekat sokcho, client Sunghoon--"
"Just two of you?"soal jay Dan memandang Soyeon.
"Haah, sebab client yang saya bagitahu tuan haritu tu kan, dia suruh kitaorang--"
"Aku malas sign, aku banyak kerja"tutur Jay Selamba Dan meletak kertas yang Berisi borang pengesahan itu di atas meja dengan kasar, dia memandang komputernya semula.
"Alaaa tolong la sign, saya tak pernah pergi lawatan kerja and also saya tak pernah pergi sokcho"rungut Soyeon bersungguh-sungguh.
"So what?"
"Saya nak tambah experience! Lagipun saya tak pernah masuk shooting site untuk advertising, saya dah lama teringin nak pergi"
Jay hanya mengabaikan rayuan Soyeon itu dia hanya fokus pada kerjanya.
"Tolongla tuan parkk saya nak tengok persekitaran shooting site tu, lepastu sokcho pula ada banyak tempat cantik, beside saya pergi untuk kerja, saya boleh travel around there!"
"Tu la main reason kau nek pergi sana?"
Soyeon terdiam seketika.
"So kau teringin nak pergi situ dengan Sunghoon, lepas je habis shooting untuk ada tu, so that kau boleh pergi travel dengan dia tu yang kau tergedik-gedik suruh aku sign bornag ni, isn't it?"tambah Jay dengan muka tegangnya.
"W-what wrong with Sunghoon? I mean dia cheerful and friendly as well, also saya tahu dia boleh guide saya dengan baik, lagipun I trust him so at least saya boleh--"
Jay memhempas kasar beberapa helai kertas kerjanya yang tebal di atas meja, berjaya membuat bahu Soyeon terhinjut Dan mulutnya mengamam.
"Kau faham tak aku tak suka orang yang aku sayang always berkepit dengan lelaki lain?"
🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Short StoryⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy