Soyeon berkerja seperti biasa dari pagi hingga malam. Dia lalu lorong yang biasa dia laluinya selalu, bukan tiada jalan lain tapi jalan itu terlalu jauh dan dia akan terlewat.
Sedang Soyeon jalan dia berasa ada orang mengikutnya dia pusing ke belakang tiada orang dan dia terus jalan semula sekali lagi dia dengar bunyi orang mengikutnya.
Dia pun mula berlari tiba-tiba orang yang mengikutnya itu pun berada di hadapannya sambil menhalakan pisau pada Soyeon, dia jatuh terduduk dan mengigil ketakutan.
"Awak buat apa ni?"soal Soyeon dalam ketakutan.
"Aku nak duit, bagi aku duit sebelum aku bunuh kau dekat sini"tutur lelaki itu.
"Saya tak de duit"tutur Soyeon, dia tidak tipu yang dia memang tak de duit sekarang ini.
"Kau tipu! Baik kau bagi atau kau nak Mati"tutur lelaki itu sambil halakan pisau pada leher Soyeon.
Jika Soyeon bergerak sedikit mesti ada kesan torehan pada lehernya.
"Tolong lepaskan saya"rayu Soyeon.
"Kalau kau tak nak Mati sekarang bagi aku duit, kau tak bahasa ke sial!"
"Tapi saya betul-betul tak de duit"tutur Soyeon.
"Eyy kau ni memang nak mampus"tutur lelaki itu mahu kelar leher Soyeon.
Soyeon hanya mampu pejam mata dan menangis dia sedang memikirkan tentang ommanya.
Bukk!
Soyeon membuka matanya dapat dia lihat lelaki itu sudah terbaring di belasah oleh jungwon dan lain-lain.
Jay memeluk Soyeon dan mengusap belakangnya.
"Dah-dah kau dah selamat aku dekat sini jangan takut"tutur jay lembut.
Soyeon rasa selamat di dalam dakapan Jay.
"Kau nak balik? Aku hantarkan kau bahaya la jalan sorang-sorang, Hoon bagitahu tuan kedai yang Soyeon cuti hari ni"arah Jay
Sunghoon hanya mengangguk dan pergi ke kedai tempat Soyeon berkerja. Selepas itu beberapa minit Sunghoon pun datang.
"Boss Soyeon bagi cuti 2 hari, aku cerita apa yang jadi tadi"tutur Sunghoon
Soyeon masih menangis dia trauma, Jay membantu Soyeon berdiri tapi kakinya lemah. Jay lihat Dan dia pun memimpin Soyeon untuk berjalan.
Mereka pun masuk ke dalam kereta Dan pergi ke rumah Soyeon.
🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Proză scurtăⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy