"kamsahamida, saya letak panggilan dulu ye"
Jay mematikan taliannya dengan pengurus saham professional di Korea itu. Dia meletakkan Telefonnya ke atas meja.
"Saham dah selesai, at least kurang pressure aku untuk projek kali ni"gumam Jay.
Soyeon menolak pintu kaca pejabat Jay. Dia mendapati Jay sedang membelek-belek kertas kerjanya yang berselerak di atas meja.
Soyeon yang sedar akan itu hanya mengelengkan kepalanya.
"Eh, kenapa selerak--"
Soyeon yang berniat untuk membebel sepatah dua kata apabila Jay meletakkan jari telunjuknya dibibir mengisyaratkan supaya gadis itu senyap buat sementara.
Soyeon akur seraya menampar bibirnya perlahan, dia berjalan menghampiri meja Jay. Dia sekadar memerhati lelaki itu sedang bercakap di Telefon.
"Oh yes, already completed"
"......."
"Yes, pelan pembangunan itu saya hantar esok"
"......."
"Yea, dah settle semua tu. Just tinggal some of thing"
"....."
"Oh ok, then I'll hang up first"
Dan Jay mematikan panggilannya, Telefon dimasukkan ke dalam pocket seluarnya.
Soyeon pula terdetik di hati perasaan hairan apabila melihat lelaki itu tidak menggunakan telefon pejabat untuk berbincang tentang kerja sebaliknya menggunakan telefon pintarnya.
"Hey, what's wrong?"soal Jay hairan apabila mendapati gadis didepannya ini mengelamun seketika
"Eo-eoh?"sahut Soyeon apabila dia kembali ke realiti.
Dipandang Jay yang menangkat kening sebelah.
"Kau dah kenapa?"
"Eoh? Eh, nothing, just thinking about something"balas Soyeon Dan tersenyum manis, jay hanya menganggukkan kepalanya.
"Awak cakap dengan siapa tadi?"
Jay yang berura-ura untuk menyusun kertas kerjanya yang berselerak di atas meja itu terbantut seketika setelah soalan Soyeon menyapa telinganya.
"Hm? Oh, pengurus projek aku"balas Jay bersahaja, dia sambung menyusun kertas kerjanya. Soyeon menilik lama wajah lelaki itu ingin memastikan sama ada lelaki itu bercakap benar atau tidak.
"Oh, tu la reason kau datang sini?"
Soalan Jay itu langsung mematikan lamunan beberapa saat Soyeon.
"Hah?"
"Ha, tiliklah muka aku ni lama-lama, at least ada reason"sindir Jay. Soyeon mencebik.
"Ish, mana ada lah! Tak nak lah tengok muka awak hari², already sick of it~"
"Oh well, that's harsh"tutur Jay dengan riak kosong. Namun, nada suaranya kendengaran seolah-olah bengang.
Soyeon tergelak kecil, dia melihat jay yang sibuk menyusun kertas-kertas kerjanya itu.
"Eh, saya nak tolong lah"tutur Soyeon, menawarkan dirinya.
"Nak tolong kan? Ni, susun files ni dekat rak hujung tu"arah Jay seraya menghulurkan 3 keping files kepada Soyeon.
"Okay!"balas Soyeon teruja. Dia menyambut huluran Jay kemudian, dibawa file itu ke arah rak yang diberitahu oleh Jay tadi.
"Lagi?"soal Soyeon teruja, berharap jika ada sesuatu yang boleh dibantunya lagi.
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Short StoryⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy