"Mana ada apa pun, kitaorang sembang pasal macaroon je--"
"Tak, tak nak cakap dengan kau"tutur Jay mendatar, tangannya setia menyeluk pocket sekuar sambil kaki setia melangkah menuju ke tapak pasar malam yang meriah yang berjarak lebih kurang 500 meter dari mereka.
"Ah, waeeeee?"soal Soyeon meleret sambil memandang lelaki yang berjalan seiring dengannya.
"Aku taknak cakap dengan makhluk yang reject call aku"
"Ala, saya TER reject, bukannya saya sengaja reject. Dah tetiba keluar incoming call from Mr prince gabra dia tu lain macam, time tu pulak Sunghoon tengah pegang fon--"
"Tak suruh explain pun"tutur jay bersahaja.
Soyeon mencebik."Dah tu, nak buat apa lagi? Dah awak tak nak cakap dengan saya, dah macam syok sendiri cakap sorang-sorang"rungut Soyeon sambil mergerling jay yang beriak kosong itu.
"So?"
"Eeee bencilah macam ni haa!"rengek Soyeon seraya duduk di atas jalan dengan penuh protes.
Jay menghentikan langkahnya, dia menoleh memandang si kurang ketinggian itu sedang duduk di atas jalan dengan protesnya.
"Kau dah kenapa duduk situ? Buang tabiat?"soal jay sambil mengangkat kening sebelahnya.
"Selagi awak tak cakap properly dengan saya, I'll be sit here forever"
"Area ni banyak Kes culik perempuan, baru dengar berita tadi. Tambah² perempuan mengada macam kau, fuh baru seminit aku jalan, silap² bila aku toleh, dah hilang. So, goodluck" tutur jay santai dan memusingkan badannya semula.
Jay menghayunkan langkahnya dengan perlahan, dalam beberapa langkah kecil. Jay menghentikan langkahnya, bibirnya diketap.
Jay menoleh kebelakang, seketul Soyeon masih setia duduk di atas jalan itu Tanpa gangguan. Dia merengus kasar.
Kaki dihayun menghampiri Soyeon yang dipenuhi aura mengada Dan degil itu, Jay berhenti di depan gadis itu. Badan di bongkok di hadapan Soyeon.
"Soyeon ku si bebal.. Kau memang nak degil macam ni ke sayang? Suka hati kau lah. Satu je nak bagitahu, aku banyak musuh, kalau diorang tahu kau ni ada hubungan dengan aku, aku rasa dah lebam² dah bila kena culik. Aku taknak tolong, pandai² la kau. Ah, minta la tolong Park Sunghoon , eoh?"tutur Jay panjang lebar.
Kali ni, lelaki itu betul-betul menghayunkan langkahnya meninggalkan gadis itu.
Dia hanya melangkah Tanpa menghiraukan apa² pun. Kerana dia sudah menyangka yang.
"Jangan la takutkan saya macam tu"rungut Soyeon seraya menarik lengan baju lelaki itu. Jay hanya mampu menyembunyikan senyumanya.
"No comment"tutur Jay dengan riak kosong.
Soyeon mencebik."Kau nak beli apa dekat sini? Kutip je apa yang kau nak"tutur Jay.
"Kutip lelaki boleh?"sial Soyeon dengan nada bergurau.
"Nak kena speak?"
Soyeon tersengih dengan balasan Jay itu.
"Uwaaa, grilled cheese lobster! Tu! Nak tuu"
Lengan jay ditarik ke arah gerai dimana menjual lobster pangang berkeju itu.
"Kamsahamida~"ucap soyeon apabila beg plastic Berisi lobster itu dihulurkan kepadanya.
"Woaa, nampak sedap la~"omel Soyeon sambil meniilik makanan itu, jay tersenyum nipis melihat gelagat Soyeon apabila berjumpa makanan.
Matanya meliar di setiap deretan gerai-gerai yang jual pelbagai makanan. Kemudian dia mendapati beberapa orang lelaki menatap lama ke arah Soyeon.
Pahal pandang bebal aku macam tu?
Jay menjongket keningnya hairan, dia memandang Soyeon seketika Dan dia sudah mendapati sebab mengapa Soyeon dipandang sebegitu rupa.
"Yah, apasal kau pakai baju macam ni?"soal Jay dengan intonasi agak keras. Dia juga baru perasan pakaian Soyeon.
"Eoh? Wae? Tak boleh ke--"
Tak sempat Soyeon menyoal hairan, jacket kulit milik jay diletakkan di bahunya bagi menutup bahunya yang terdedah.
"Bahu tu nak tunjuk dekat siapa?"soal Jay Dan menjeling Soyeon, Soyeon hanya tersengih.
"Gomawo~"
"Dah macam prasejarah dah baju tu, nampak bahu bagai, macam tak de benda lain nak design baju. Semua Jenis spesis otak buat hiasan dalam kepala, susah la kalau aku je bijak"tutur Jay.
Soyeon memutarkan bola matanya.
"Dia mula dah, sesi riak bersama Jay. Bersama kita dalam rancangan 'susah la kalau aku je bijak' "
🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Short StoryⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy