"Barang kau tak ada yang hilang? Purse? Phone?" soal Jay sambil memandang Soyeon yang sedang memeriksa beg sandangnya.
Soyeon menggeleng kecil.
"Semua ada. Ala, awak ni. Bukannya dia peragut or something like that. Dia tak sengaja lah tu langgar saya" tutur Soyeon seraya menggalas begnya dibahu.
"Takde ah, aku tengok dia nampak suspicious. Just look at his outfit. Full black" balas Jay, masih meragui lelaki yang merempuh Soyeon tadi.
"Ish, tak ada apa lah. Barang saya semua ada. Dia tak sengaja lah tu langgar. Just because dia pakai full black. doesn't mean that he's a thief" ujar Soyeon dengan penuh sangka baik.
"Ah apa² lah". Jom balik" ajak Jay seraya menarik tangan Soyeon. Terdorong ke depan gadis itu dibuatnya.
Namun, langkah Jay terhenti apabila ada seorang
perempuan menghalang laluannya.Perempuan itu membongkok sedikit dengan nafas tercungap-cungap. Dia mengambil nafas dahulu sebelum membuka mulut.
"Fuh, nasib korang dekat sini lagi!" ujar Saemin dan cuba mengatur nafasnya.
"Lah, kau buat apa sini?" soal Jay hairan. Soyeon hanya menganggukkan kepalanya, menyokong soalan Jay.
"Aku teman makhluk tu belikan hadiah untuk adik dia. "balas Saemin sambil mengemaskan rambut panjangnya.
Gila kau, rambut serabut nak mati disebabkan dia berlari laju untuk pergi kepada tempat Soyeon dan Jay berdiri yang berjarak darinya lebih kurang 300 meter.
"Ha, dah tu mana makhluk tu?" soal Jay hairan.
Yelah, selalunya berkepit je dengan makhluk tu.
"Aku cakap dekat dia aku kena balik padahal aku nak jumpa korang. Maybe, dia dah balik kot"respon Saemin sambil mengipas mukanya menggunakan tangan.
"Jumpa kitorang? For"soal Soyeon hairan.
"Weh. Apa kata kita pergi menyemak dekat cafe depan tu jap? Aku penat lari ni. Nak explain pun tak ada feel kalau condition aku macam ni" tutur Saemin dan dengan selambanya dia berjalan maju ke hadapan, meninggalkan Jay dan Soyeon yang terkebil-kebil itu.
🌸🌸🌸
"Air! Cepatlah bodoh!" laung Jang Man Shik lantang. Pekerjanya yang bernama Chan itu bergegas menghulur satu jag air kosong yang dipenuhi ais batu.
Lelaki itu meneguk rakus air sejuk di dalam jag itu. Hanya mengambil masa 7 saat, dia sudah menghabiskan air di dalam jag 1.5 liter itu.
Jag kosong yang ke 12 itu diletakkan kasar di atas meja.
Dia sudah meneguk 12 jag air sejuk. Tekaknya yang pedih dek kerana Wine berbisa' yang diteguknya tengah hari tadi benar-benar membuatnya hilang akal.
"ARGHHH! Perempuan sundal tu memang nak mati betul! "Jeritnya lantang. 12 jag kosong yang tersusun di atas meja, ditolak kasar hingga jatuh dari meja.
"Shin mana ni?! Apahal lembab sangat buat kerja?!" herdik lelaki tua itu berang.
"Tuan, Shin dah sampai" tutur pembantunya, Jinwoo.
Maka, lelaki yang bernama Shin itu berdiri di hadapannya. Lelaki yang memakai serba hitam itu menundukkan hormat.
"Ha, macam mana?!" herdik lelaki tua itu.
"Dah, Tuan. Saya dah letak gps tracker dalam beg dia." respon Shin tenang.
Mendengar respon Shin itu sedikit sebanyak membuatkan lelaki tua itu bertenang sedikit.
"Kau dah connect dengan semua devices?"
Shin mengangguk yakin.
"Ya tuan. Semua dah connect." balas Shin langsung membuatkan Man Shik menyandarkan dirinya pada sofa empuk di Pub nya itu.
"Bagus. Make sure kau dengan yang lain track perempuan tu sehabis baik. Then, heret dia datang sini. Aku nak dia tahu, dia silap orang untuk cari pasal. Sundal" tutur Jang Man Shik dengan muka bengisnya.
"Dah, kau boleh pergi. Aku tak suka kau orang buat kerja lembab. Paling kurang, aku nak kau orang bawak perempuan bodoh tu esok aku nak dia 'bayar' rasa pedih dekat tekak aku ni"
🌸🌸🌸
"Ok jap, sebelum aku nak explain kenapa aku nak jumpa korang, aku nak tanya kau dulu, Jay. Macam mana tadi? soal Saemin sebelum menyedut jus epal nya.
"Oh. Aku cancel untuk berurusan dengan dia" balas Jay selamba. Tersedak seketul Saemin disitu. Manakala, Soyeon pula terbuntang matanya.
"Eh why?" soal Soyeon dan memandang lelaki disebelahnya itu.
"Haah do, why? " sokong Saemin dan terbatuk kecil.
"Entah. Aku rasa better aku cancel pasal tu daripada aku nampak bodoh je depan dia bila dia cakap macam². Pasal problem projek aku tu, nanti pandai² lah aku settle kan sendiri. As long as aku tak perlu berurusan dengan dia" jelas Jay sebelum dia menyisip hot coffee nya.
"Hm ok. Suka hati kau lah. Aku sapot je dari belakang. "balas Saemin dan mendapat senyuman nipis dari Jay.
"Oh yea, lupa pulak! Ni, aku nak jumpa korang sebab nak ajak korang jadi kawan sejenayah aku" jelas Saemin dan serta-merta dua manusia dihadapannya itu mengerutkan dahi.
"Tak ada lah jenayah. Just, nak suruh tolong aku je. Lusa birthday mamat tu au, so aku nak korang tolong and join birthday celebration hanat tu. " jelas Saemin dan serta-merta membuatkan Soyeon teruja.
"Nak kena tolong apa?" soal Soyeon dengan penuh nada teruja.
"Esok pukul 11 malam macam tu, aku dengan Soyeon deco pejabat dia, ikutlah kitorang nak deco apa en. Tema perkuburan ke kan bagi dia ingat mati sikit. Then, kau, Jay--"
"Jangan nak menyusahkan aku" sampuk Jay dan macaroon dicapai.
"Eh lantak lah. Bukannya susah pun do. Bukannya aku suruh kau tiup belon udara panas pun. Just bawak makhluk pelik tu pergi mana then nak dekat pukul 12 tu kau bawa la dia datang company balik. Jangan pergi campak dia dalam laut pulak" jelas Saemin panjang lebar.
"Senang kan? senang kan? Aku tahu korang nak tolong aku. So, esok masa lunch kita pergi mall beli everything au. THANKS KORANG! SAYANG GILE DO DEKAT KORANG NI! RAJIN!"
🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Kısa HikayeⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy