"Eoh, you're here, Jay ssi"sapa seorang perempuan lingkungan umur 20 an dengan mesra sebaik saja Jay melangkah masuk ke dalam pejabatnya.
Jay tersenyum nipis lalu berjabat tangan dengan Jurutera wanita itu atau dikenali sebagai Min Heeun.
"Have a sit"pelawa Heeun seraya melabuhkan punggungnya di atas kerusi semula.
Jay mengangguk kecil dan turut duduk, berhadapan dengan Jurutera wanita itu.
"So, basically, diorang dah start bina untuk bangunan utama dulu. Sebab saya rasa bangunan tu perlu siapkan dulu since it's bangunan utama"jelas Heeun sambil membelek-belek file didepannya.
"Ok, then agak-agak bila start nak bina Chalet, bangunan untuk apartment and hotel?"
"Oh maybe dalam 2 minggu lagi, since bangunan utama pun 4 floor tak siapkan lagi"tutur heeun seraya menutup file.
"Oh yea, cakap pasal tu, saya ada benda nak tanya. It's about design untuk bangunan apartment tu. So, I wanna ask u first"tutur Heeun sambil mencari² file yang dikehendakinya.
"Oh, yea sure"tutur Jay ringkas sambil memandang perempuan itu mencari-cari filenya.
Heeun terhenti dari terus mencari keberadaan filenya. Dia merengus perlahan.
"Erm.. boleh tak awak tolong ambil album colour warna biru tu dekat rak belakang tu?"soal Heeun teragak-agak.
Jay mengangguk kecil menandakan bahawa dia akur, dia berdiri Dan memusingkan badannya menghadap rak yang menempatkan pelbagai file.
"Which row?"soal Jay, memandang sekilas heeun.
"Oh, second row"balas Heeun ringkas.
Jay mengangguk kecil dan album berwarna biru yang diletakkan di rak aras kedua ditarik keluar.
Hampir saja album tebal itu terlepas dari pegangannya. Ya, boleh tahan berat.
Jay memusingkan badannya sambil album itu dipegang erat, takut² terlepas dan menimpa kakinya.
Baru saja dia mahu meletakkan album itu di atas meja Heeun, Telefonnya berdering kuat.
Album itu kini bertukar tangan. Album itu dialihkan pada tangan kirinya sambil tangan kanan ligat mengeluarkan telefonnya.
Heeun yang sedar akan keadaan Jay yang kelihatan 'sukar' itu lantas mengambil tindakan awal.
"Erm.. bagi saya pegang album tu"tutur Heeun.
Heeun berdiri sambil menghulurkan tangan kanannya. Namun tak semena-mena tangan kanannya terkulai akibat kecuaian Jay. Album yang dipegang Jay itu meluncur turun dari tangannya dan menimpa tangan gadis itu.
Min Heeun merintih perlahan. Dia pun tidak sangka album itu seberat itu. Lagi-lagi menimpa sebelah tangannya yang tak mampu menampung berat album itu.
"Ah"desis Heeun sambil mengenggam pergelangan tangannya yang terasa seperti terseliuh.
"Oh sorry! Kau ok ke?"soal Jay gelabah. Dia meletakkan Telefonnya di atas meja Dan dia bertindak memegang tangan gadis itu.
Jay membelek-belek tangan gadis itu dengan panik. Sungguh dia rasa bersalah disebabkan kecuaiannya yang sudah memberi bala kepada orang lain.
"O-ok, don't worry"balas Heeun dan tersenyum nipis. Dia pun tak mahu membuatkan orang lain terlebih risau akannya.
Mana tahu dia ada girlfriend?
Tak pasal-pasal timbul salah faham.
🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Historia CortaⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy