"Mana sia...."gumam Saemin sambil menyelongkar beg tangannya, Sunghoon yang sedang membuka plastik lolipop disebelahnya itu memandang Saemin hairan.
Daripada mereka keluar Dari cafe itu sehinggalah mereka tiba di lobi hotel sekarang, gadis itu tak henti menyelongkar begnya."Kau cari apa duh?"soal Sunghoon Dan lolipop perisa anggur itu dimasukkan ke dalam mulutnya.
"Cermin aku--"
Saemin memandang Sunghoon dengan pandangan tajamnya, Sunghoon yang sedar akan itu, hanya mampu mengerutkan dahinya.
"Mende?'
"Eh bongok, kau guna cermin aku semalam!"respon Saemin, terjerit kecil.
"Eh haah!"balas Sunghoon seraya mengeluarkan lolipop Dari mulutnya.
"Kau letak mana?"soal Saemin dengan muka tegang.
"Dalam.. bagasi aku?"
"Eh bongoknya!"ujar Saemin seraya menampar tangan lelaki itu.
Maka, terjatuhlah sebatang lolipop di atas lobi yang sejuk lagikan berkilat itu. Terkebil-kebil Sunghoon memandang lolipop kegemarannya jatuh diatas lantai.
"WEH LOLIPOP AKU--"
"Pergi mampuslah dengan lolipop kau! Sekarang ni, kau ikut aku selongkar bagasi kau!"tutur Saemin seraya mengheret Sunghoon yang sedang broken tentang keadaan lolipopnya.
"Eh lolipop~"rungut Sunghoon dengan dramatiknya sambil diheret Saemin.
🌸🌸🌸
"Jom"ajak Jay setelah dia selesai membuat pembayaran untuk sarapan mereka tadi.
"Eoh"sahut Soyeon seraya berdiri, Telefonnya dimasukkan ke dalam beg sandangnya.
"2 ekor makhluk tu mana?"soal jay sambil kaki dihayun, berjalan keluar Dari cafe itu.
"Oh, diorang bagitahu yang diorang tunggu dekat lobi"tutur Soyeon sambil berjalan seiringan dengan Jay.
"Oh, ok"balas Jay ringkas Dan pintu kaca ditolak, Dan kedua-duanya mereka keluar Dari cafe itu
"Eh, mana diorang?"gumam Soyeon setelah mendapati tiada kelibat dua ketul makhluk itu.
"Merayau lah tu"tutur Jay membuat andaian sendiri, Soyeon hanya menganggukkan kepalanya.
"Takpe ah, aku pergi check out dulu, kau tunggu situ"arah Jay sebelum dia meninggalkan Soyeon di situ.
Soyeon hanya akur Dan duduk diatas sofa yang disediakan, telephone dikeluarkan Dan aplikasi YouTube dibuka sementara menunggu.
"Ok, total for 2 rooms, 100,000 won"tutur staff di kaunter itu kepada Jay, dihulurnya Jay sekeping kad kredit kepada staff itu.
"Ok, kamsahamida~"ucap staff itu setelah proses pembayaran selesai. Jay hanya tersenyum nipis dan memusingkan badannya untuk mengorak langkah ke arah tempat yang diduduki Soyeon.
Sedang Jay menghayunkan langkahnya, telephone yang berada didalam pocketnya berdering.
Tanpa menghentikan langkahnya, dia menyeluk pocketnya untuk keluar kan telephonenya. Namun dia tidak sempat menjawab panggilan tersebut.
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Short StoryⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy