24

404 58 7
                                    

"Anyeonghaseyo, Song Soyeon imnida. Mohon beri tunjuk ajar~"tutur Soyeon perkenalkan dirinya dengan mesra, tersenyum dibuatnya staff² di situ Jay hanya jadi permerhati dari jauh.

Dia takkan buang masanya untuk mengikut Soyeon pergi sana sini

"Longlast with him~"tutur seorang staff perempuan.
Berkerut dahi Soyeon.

"Him? Siapa?"

"Ceo Park"

Membulat mata Soyeon, dia mengelengkan kepalanya

"Aniyo, dia bukan--"

"Done? Let's go to the another team"ajak Jay dan menarik tangan Soyeon yang tak sempat menerangkan kebenaran.

"Awh I'm jealous~ it's really nice to have such a successful boyfriend~"tutur staff perempuan di situ.

"Lepas kau intro, kau terus keluar tak payah nak borak pasal lain"tutur Jay memberi arahan. Soyeon mengangguk, dia menolak pintu kaca perlahan-lahan. Pintu depan untuk bahagian graphic yang dibimbing oleh Park Sunghoon.

Jay sekadar memerhati saja.

"Ikutkan kau tak payah datang sini pun tak pe, bukan ada kena mengenai pun"omel Jay sambil memerhatikan Soyeon yang berada di dalam.

"Song Soyeon imnida"tutur soyeon seraya menunduk hormat pada semua staff dalam bahagian itu

Staff di dalam itu membalas hormat soyeon dengan menunduk hormat 30°.

"Aku dah cakap kan tadi! Lakaran ni untuk projek coming soon tu!"

"Kau tak cakap pun tadi!"

Bunyi bising pertengkaran itu menarik perhatian Soyeon Dan staff lain, Sunghoon Dan Saemin yang baru keluar Dari pejabat mereka menjadi tarikan semua

Terkebil-kebil mereka berdua memandang orang yang tengah memandang mereka.

"W-wae?"soal Saemin.

"Kau cakap tak informal dengan pengarah Park--"tak sempat seorang staff memajukan soalan pada Saemin.

"Eh Soyeon ssi, selamat datang"ramah saja Sunghoon bersuara, Soyeon menunduk hormat pada Sunghoon. Kemudian dia memandang Saemin yang memandang pelik ke arahnya.

"Macam mana kau boleh ada dekat sini?"soal Saemin.

"Jay I mean Tuan Park suruh aku kerja sini"tutur Soyeon.

"Oh ye ke patut la tadi kau keluar awal, bahagian apa?"soal Saemin.

"Personal--"

"Bahagian curi hati aku, eheks"tutur Sunghoon selamba.

"Jijik weh jijik"

Soyeon hanya tersengih kekok.

"Lah betul apa, bahagian curi hati aku kan so--"

"Dia dah intro kan? Ok dah dia banyak kerja, semua pun sambung kerja"tutur Jay tegas sebelum menarik seoyeon keluar dari pejabat bahagian graphic itu.

"Aku dah cakap kan, lepas intro keluar, tak payah nak borak² bagai kau ingat kau goyang kaki je ke dekat sini"tutur Jay dingin sambil mengheret Soyeon.

"Saya minta maaf"ucap soyeon sambil tergopoh-gapah mengatur langkahnya disebabkan jay berjalan laju.

"Aku cakap sikit, maaf. Lepastu maaf lagi tak de benda lain ke kau nak cakap?"

"Habis tu takkan nak cakap terima kasih"tutur Soyeon selamba, jay melepaskan tangan Soyeon Dan merenungnya tajam. Soyeon tersengih.

"Ala saya terpaksa layan soalan yang mereka Tanya, takkan saya nak ignore lepastu keluar macam tu je, tak de adabnya namanya tu"jelas Soyeon Dan tersenyum nipis.

"Apa² je la sekarang ni kau ikut aku pergi tingkat 10, ada bahan aku nak bagi kau"tutur Jay Dan menarik tangan Soyeon ke bahagian life.

🌸🌸🌸
BAD BOY

Bad Boy | Park JongseongWhere stories live. Discover now