71

258 36 12
                                    

"Dia ada cedera mana² ke? " soal Sunghoon sambil memandang Soyeon yang masih menutup matanya.

"Nope. Tapi, aku sure yang diorang guna kloroform untuk pengsankan dia "respon Jay ambil menatap wajah pucat Soyeon.

Sunghoon hanya menganggukkan kepalanya.

"Semua ni macam mana? Makhluk² ni nak campak mana? Darah semua ni?" soal Sunghoon sambil matanya meliar di sekeliling.

"nanti aku suruh orang aku settle kan." balas Jay. Sunghoon hanya menganggukkan kepalanya.

"Oh wait. " ujar Jay seraya menoleh, memandang Sunghoon. Sunghoon menjongket kening kanannya.

"Saemin. Dia ada dekat dalam. Cuba kau pergi tengok--"

"Wait what? Saemin ada dekat dalam? Kau cakap dia
dah balik--"

"Tak payah cakap banyak. Better kau pergi tengok dia dekat dalam. Kalau kena culik--"

"Aish!"

Rengus Sunghoon dan segera menapak laju ke arah pintu utama. Dia melangkah masuk ke dalam dan kaki diorak ke bahagian lif

Apabila pintu lif terbuka, Sunghoon langsung masuk ke dalam.

Perjalanan lif untuk ke tingkat 6 yang mengambil masa kurang dari 4 minit, akhirnya Sunghoon tiba di tingkat 6.

Dia berlari anak setelah keluar dari lif. Matanya meliar disekeliling. Gelap. Langsung tiada sumber cahaya pada kaki lima yang dipijaknya ini.

"Yah Park Saemin "Jaung Sunghoon lantang Dia menolak setiap pintu jabatan disitu. Namun, semuanya kosong dan gelap.

Perkara negatif bertalu-talu menyerang fikirannya. Dia tak henti berfikir yang kemungkinan gadis itu betul-betul diculik orang-orang tadi.

"Yah, Min!" laung Sunghoon lagi. Dia menapak ke arah jabatannya, jabatan grafik. Pintu jabatan itu ditolak.

Gelap. Sama macam pejabat yang lain.

"gosh. Where the hell is she?" omel Sunghoon dan meraup rambutnya. Dia menapak ke arah pejabatnya yang juga gelap.

Pintu ditolak. Jarinya naik menekan suis lampu.

Klik!

"BARGHH! Happy birthday hanat!"

Hampir saja terkeluar jantung Park Sunghoon apabila disergah perempuan berambut panjang betul-betul dihadapannya.

Dia lah. Park Saemin.

"Dey! Apahal lambat--"

Terkebil-kebil seketul Saemin apabila tubuhnya berada di dalam dakapan Sunghoon.

"K-kau dah kenapa, gila?" soal Saemin  yang masih tercengang-cengang.

Sunghoon meleraikan pelukannya dengan gadis itu. Bahu Saemin dipegang.

"Kau tak ada luka apa² kan? Kau memang ok je dari tadi kan? Tak ada sesiapa yang masuk sini kan? Kau--"

"WEHHHHH LEHER KAU! " laung saemin lantang
dengan mata membulat.

"Wae wae? Asal dengan leher aku?" soal Sunghoon sambil menyentuh lehernya.

"Weh leher kau berdarah la hanat! Kau ok ke? Tak ada rasa nak nazak ke mati ke? Takde?" soal Saemin  bertalu-talu. Ditolak dagu Sunghoon ke atas menyebabkan kepala lelaki itu terdongak.

"berdarah sikit je la sengal. Tak payah la overacting

"Diam. Aku nak ambik first aid. kau cakap banyak, aku kelar terus leher kau tu" tutur Saemin dan bergerak ke arah rak di sebelah meja Sunghoon

Bad Boy | Park JongseongWhere stories live. Discover now