"Ye, apa-apa saya call je number office awak"tutur heeun dan tersenyum nipis
Jay mengangguk kecil sebelum dia keluar Dari kabin itu.
Matanya langsung memandang ke arah kerusi batu. Tempat dimana dia menyuruh Soyeon menunggunya di situ.
Namun tiada sesiapa disitu.
Matanya meliar di sekeliling tapak pembinaan itu Dan langsung tiada kelibat Soyeon dimana-mana.
"Eh, mana pula dia ni pergi?"omel Jay sambil matanya Masih lagi memandang sekeliling.
Jay mengemam bibirnya.
Entah kenapa, dia terdetik untuk pergi ke pantai Dan ya, firasatnya tepat.
Dia melepaskan keluhan lega dan langkah diatur menuju ke arah seorang perempuan yang mengikat tocang dan menghadap pantai.
"Kenapa tak bagitahu aku yang kau ada sini?"soal Jay sebaik saja dia melabuhkan punggungnya disebelah Soyeon.
Gadis itu tidak menjawab, dia memandang ke hadapan. Melihat ombak kecil yang memukul pasir pantai.
"Puas aku cari, ingatkan dah kena culik"tambah Jay lagi dengan nada bergurau.
"Dah call pun, tapi biarkan je ringtone tu bunyi. Dah kalau tak jawab call macam mana saya nak bagitahu"respon Soyeon dengan nada yang jarang didengari Jay.
Kendengaran nadanya seperti marah?
"Kau call?"soal Jay seraya mengeluarkan telefonnya Dari pocket seluar. Dia memeriksa recent call Dan ya, Dia terlepas panggilan 'bebal💙' iaitu Soyeon.
Jay hairan.
Bagaimana dia boleh tidak menjawab panggilan gadis disebelahnya ini.
Otaknya ligat memikirkan sebab mengapa dia tidak menjawab panggilan Soyeon.
Dan, hatinya kuat mengatakan dia telah mengabaikan panggilan gadis itu semasa dia panik akibat tak sengaja mencederakan orang tadi.
"Ingatkan dah kena culik? Ala, kalau saya kena culik pun, ada orang lain yang tengah tunggu untuk ganti saya kan?"soal Soyeon sarkastik.
Jay mengerutkan dahinya, dia pelik mendengar tuturan sarkastik Soyeon itu.
"Kau cakap apa ni?"soal Jay hairan.
Dia Masih memandang pantai di hadapannya itu.
Sekurang-kurangnya, dia berasa tenang menatap keindahan pantai sokcho dihadapannya ini daripada memandang lelaki yang disebelahnya ni.
Dia akan berasa sakit hati jika dia memandang Jay.
Soyeon teringat-ingat adengan yang dia nampak di kabin tadi.
Sebenarnya, dia pergi ke kabin untuk memberitahu Jay yang dia akan pergi ke pantai, dia pergi ke sana pun disebabkan Jay tidak menjawab panggilannya. Namun, lain pula yang dilihatnya.
"Hey, what's wrong?"soal Jay lembut sambil menyengetkan kepalanya, memandang gadis disebelahnya. Soyeon mengerling sekilas Jay Dan langsung bola matanya dialihkan ke arah lain.
"Dah, saya nak balik"tutur Soyeon dingin Dan langsung berdiri. Namun, tangannya disambar Jay. Direntap tangannya membuatkan dirinya terduduk semula.
"Kau kenapa ni? Bagitahu aku"tutur Jay kini dengan nada agak tegas.
Soyeon meloloskan tangannya Dari genggaman Jay. Namun, pergelangan tangannya digenggam Jay kembali.
"Ish, lepas--"
Jay memusingkan tubuh gadis itu menghadapnya. Kedua-dua bahu gadis itu dipegang.
"Aku buat salah apa dekat kau? Kenapa dengan sudden attitude kau ni?"soal Jay sambil memandang Soyeon yang melarikan pandangannya ke arah lain.
"Tengok aku, bagitahu aku apa yang kau tak puas hati"arah Jay tegas. Dia memandang Soyeon yang Masih berdegil melarikan bola matanya ke arah lain.
"Song Soyeon, tengok aku"arah Jay lagi, kini dengan nada lebih keras.
Soyeon merengus perlahan Dan matanya langsung memandang Jay yang memasang wajah serius itu.
"Tell me"tutur Jay tegas. Soyeon mengemam bibirnya. Sekali lagi, dia melarikan pandangannya ke arah lain.
Jay menurunkan tangannya yang ligat memegang bahu gadis itu tadi.
"Tak nak bagitahu? Fine, biar je atmosphere kita cold macam ni"tutur Jay yang seakan-akan putus asa mendesak gadis itu.
Dia berdiri dan berura-ura untuk beredar.
"I-i saw that, kenapa awak pegang tangan dia macam tu? U just.. abandoned my call"tutur Soyeon yang akhirnya bersuara.
Dia memandang bawah.
Jay mengeluh perlahan lalu dia duduk semula disebelah gadis itu.
"So, that's the reason why kau cold dengan aku?"soal jay sambil memandang lurus ke hadapan.
"Yelah.. saya cuba sangka baik kenapa awak abaikan call saya end up, i saw it. Sakit hati tau"balas Soyeon dan mengerling sekilas Jay disebelahnya itu.
"Aku bukan pegang tangan dia saja-saja, aku tak sengaja jatuhkan album atas tangan dia. Aku takut tangan dia terseliuh ke or more worse than that, that's why Aku belek-belek then urut sikit tangan dia. In case urat lari ke kan, album tu pulak jatuh sebab aku nak keluarkan phone dari pocket. That's all, clear?"Jelas Jay panjang lebar Dan kepalanya ditoleh, memandang Soyeon disebelahnya.
"Betul?"soal Soyeon masih meragui penjelasan Jay. Jay menganggukkan kepalanya.
"Ok then, lepas ni. Jangan lah pegang tangan perempuan lain sesuka hati"tutur Soyeon Dan menjeling sekilas Jay.
Jay tersenyum kecil, dia memusingkan badannya menghadap gadis itu. Tangan kecil Soyeon dicapai lalu digenggam kemas.
"Don't worry. Your hands,
They're only warm for me"🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Short StoryⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy