"Saya minta ma--"
"Kau..ok tak?"
"N-ne?"soal Soyeon terkebil-kebil.
"Neo.. gwenchana?"soal jay lagi yang Masih merenung Soyeon, Soyeon terpana seketika.
"Y-ye, saya ok"tutur soyeon Dan mengemam bibirnya.
"Dia ada sakitkan kau? Tampar kau? Or something?"
Soyeon mengelengkan kepalanya, jay tidak memberi respon sebaliknya terus duduk di atas sofa semula.
Soyeon hanya tercengang.
Mood swing betul mamat ni.
"Tuan--"
Jay berdiri Dari posisi duduknya membuatkan niat Soyeon untuk membuka mulut tergendala.
"Kalau kau still terkejut dengan insiden tadi kau boleh balik"tutur Jay Dan mengangkat kakinya untuk ke pintu luar
"Eh tak pe!"
Jay menoleh, memandang Soyeon dengan riak tegang di wajahnya.
"I-i mean it's ok saya ok tak perlu lah sampai nak balik bagai saya ok je lagi pun hari ni kan first day kerja saya so saya nak sesuaikan diri dulu dengan surrounding so I will just stay here"jelas Soyeon, menolak arahan jay.
"Suka hati kau lah"omel Jay dan memusingkan badannya semula.
Soyeon yang mengagak jay bakal beredar, lantas berlari anak ke arah Jay yang sudah melangkah menuju ke pintu.
Tangan Jay disambarnya untuk menghentikan lelaki itu seketika
"Tunggu sekejap"tutur Soyeon teragak-agak, jay sekadar memusingkan kepalanya dia memandang tangannya yang dipegang longgar oleh Soyeon.
Soyeon yang sedar akan keadaan tangannya, lantas dilepaskannya. Niat sebenar hanya untuk menyambar pergelangan tangan Jay yang berlapik itu tapi tersalah pergerakan pula
"Apa lagi?"soal jay mendatar.
"A-ah terima kasih sebab selamatkan saya and sorry sebab menyusahkan tuan on my first day"ucap soyeon Dan menunduk hormat 90°.
"Bukan salah kau pun.."gumam jay perlahan dan tidak daoat didengari Soyeon.
"Ye?"
"Start from tomorrow, make sure kau pakai seluar panjang or long skirt Everytime kau datang sini, don't u dare to wear exposed outfit"arah Jay Dan Dan mengorak langkah meninggalkan Soyeon terkebil-kebil Keseorangan di dalam bilik itu.
Soyeon tersenyum nipis.
"Was that count as overprotective boss?"
🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Historia CortaⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy